شولتس از اتحادیه اروپا شاکی شد


شولتس از اتحادیه اروپا شاکی شد

اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان گفت بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا تسلیحات کافی به اوکراین برای مقابله با روسیه ارائه نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (دوشنبه) گفت که بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا تسلیحات کافی به اوکراین برای مقابله با روسیه ارائه نمی‌کنند و از متحدان خواست تا تلاش‌های خود در این راستا را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس در نشستی خبری در برلین اظهار داشت: هرچقدر هم که [میزان] کمک آلمان قابل توجه باشد اما برای تضمین امنیت اوکراین در درازمدت کافی نخواهد بود.

صدراعظم آلمان افزود: بنابراین از متحدان اتحادیه اروپا می‌خواهم تلاش‌های خود را در موضوع اوکراین افزایش دهند.

خبر مرتبط
دادستان سابق اوکراین دولت زلنسکی را زیر سوال برد

اقتصادنیوز : دادستان کل سابق اوکراین گفت که رهبران این کشور باید صراحتا اذعان کنند که اوکراین از ابتدای عملیات نظامی روسیه ۵۰۰ هزار نیرو از دست داده و به طور ماهانه نیز حدود ۳۰ هزار سرباز را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: میزان تحویل تسلیحات برنامه‌ریزی شده‌ بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین کافی نیست.

اولاف شولتس همچنین گفت که مطمئن است اتحادیه با [تخصیص] بسته کمکی پیشنهادی ۵۰ میلیارد یورویی خود به اوکراین در نشست اضطراری آتی در اول فوریه (۱۲ بهمن) موافقت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت مجارستان در نشست سران اتحادیه اروپا در ماه دسامبر (آذر) نتوانست بر سر این موضوع به توافق برسد.

آلمان یکی از ارائه‌دهندگان برتر تسلیحات و کمک‌های مالی به اوکراین است. این کشور اواخر سال گذشته [میلادی] موافقت کرد که کمک‌های نظامی خود به کی‌یف را در سال ۲۰۲۴، دو برابر کند و به هشت میلیارد یورو (۸.۸ میلیارد دلار) برساند.

آلمان هفته گذشته نیز بسته کمکی تسلیحاتی جدیدی شامل تجهیزات و مهماتی مانند سامانه و موشک‌ پدافند هوایی، نفربر زرهی، کامیون، رادار و سایر تجهیزات نظامی را به اوکراین ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که آماده است یک بسته مالی ۵۰ میلیارد یورویی (۵۵ میلیارد دلار) برای کمک به اوکراین پیشنهاد بدهد.

مجارستان از جمله کشورهای مخالف با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین است و ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور تا به حال چند بار این کمک مالی را وتو کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن