فوری / حملات موشکی شدید روسیه به اوکراین / آژیرها به صدا درآمد


فوری / حملات موشکی شدید روسیه به اوکراین / آژیرها به صدا درآمد

اقتصادنیوز: حملات موشکی روسیه به اوکراین روز دوشنبه شدت بیشتری گرفت و به گفته مقام‌های اوکراینی آژیر حملات هوایی امروز در سراسر این کشور به صدا درآمد.

به گزارش اقتصادنیویز به نقل از فارس، نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که تمام این کشور در معرض خطر حملات موشکی کروز و بالستیک روسیه قرار گرفته‌اند.

روزنامه «هندوستان تایمز» گزارش داد، مقام‌های اوکراینی اعلام کردند که تمام اوکراین امروز تحت هشدار حمله هوایی قرار گرفته است.

«آلکساندر ویلکول» شهردار شهر «کریوی ریه» در جنوب اوکراین، گفت:«روسیه اینک به مکان‌های آرام حمله می‌کند.»

«ایهور ترخوف» شهردار «خارکف» نیز گفت که حمله موشکی به تاسیسات صنعتی منجر به آتش سوزی شده است.

«یوری مالاشکو» فرماندار«زاپوریژژیا» گفت که صدای پنج انفجار در شهر شنیده شد و دستکم 2 نفر زخمی شدند. وی مدعی شد که موشک‌ها به مناطق مسکونی اصابت کردند.

اینک هر دو طرف درگیری به حملات هوایی روی آورده‌اند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اذعان به برتری هوایی ارتش روسیه تاکید کرده که اوکراین باید دفاع هوایی خود را در خط مقدم و هم برای حفاظت از شهرها تقویت کند.

زلنسکی در جریان گفت‌وگوی برخط با شرکت کنندگان در مجمع «جامعه و دفاع» در سوئد مدعی ثبات در جبهه‌ها شد.

رئیس جمهوراوکراین خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی در جبهه‌ها به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارند تا روسیه را از توانایی کنترل آسمان و حملات هوایی به مواضع اوکراین محروم کند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز از تغییر تاکتیک حملات پهپادی روسیه خبر داد و گفت، روسیه در حملات تازه خود از پهپادهای متفاوتی استفاده می‌کند.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین اذعان کرد که حملات پهپادهای روسیه به مناطق خط مقدم تشدید شده است. ایحنات گفت:«حملات پهپادی روسیه از یک الگوی آشنا پیروی می‌کند.»

به گفته او، تمرکز حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه از شب سال نو به این سو به مناطق خط مقدم منتقل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی