چین: برای صلح در غرب آسیا تلاش می‌کنیم


چین: برای صلح در غرب آسیا تلاش می‌کنیم

وزیر خارجه چین اعلام کرد این کشور همچنان به هماهنگی میان کشور‌های منطقه ادامه خواهد داد.

چین: برای صلح در غرب آسیا تلاش می‌کنیم

به گزارش راهبرد معاصر، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که کشورش به دفاع از امنیت و ثبات در خاورمیانه ادامه خواهد داد و کمک بیشتری به حفظ صلح و هماهنگی در منطقه خواهد کرد.

وی طی سمپوزیومی درباره کار دیپلماتیک چین در سال ۲۰۲۳ گفت: «سرنوشت خاورمیانه بار دیگر در دست مردم کشور‌های منطقه است و رایزنی و آشتی پیروزی بزرگی برای گفتگو و صلح است».

او خاطرنشان کرد: چین همیشه میانجی فعال و قابل اعتمادی بوده است، پکن هرگز به نیروی نظامی اعتماد نکرده، هرگز به دنبال منافع ژئوپلیتیکی نبوده و هرگز موضع خود را بر دیگران تحمیل نکرده است.

او افزود: چین همواره از مردم خاورمیانه در حل اختلافات از طریق گفتگو حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که پکن به دفاع از امنیت و ثبات در خاورمیانه و همکاری با هدف توسعه و شکوفایی ادامه خواهد داد و در دستیابی به آشتی و صلح در منطقه بیشتر کمک خواهد کرد.

باآغاز جنگ غزه ۱۵ مهر، اگرچه راهبرد حضور مرحله ای چین در منطقه با وقفه ای رو به رو شدو پکن در مقایسه با دبگر کشورها دخالت مستقیم در فرایندهای این بحران ندارد اما چین از همان آغاز جنگ فلسطین و اسرائیل، سه مساله شامل «اقدام فوری برای دستیابی به آتش بس»، «حفاظت از جان غیرنظامیان» و «جلوگیری از فجایع انسانی بزرگتر» را خواستار شده بود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق