رانندگی با بیوک انکور GX مدل 2024، لوکس‌ترین شاسی‌بلند کلاس خود


بیوک انکور GX که قبلاً خودرویی زیر حد متوسط بود، در به‌روزرسانی اخیر به...
بیوک انکور GX که قبلاً خودرویی زیر حد متوسط بود، در به‌روزرسانی اخیر به لطف بازطراحی شیک بدنه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوست‌داشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است. جنرال موتورز طی چند سال گذشته، خانوادهٔ شاسی‌بلندهای کوچک خود را...

بیوک انکور GX که قبلاً خودرویی زیر حد متوسط بود، در به‌روزرسانی اخیر به لطف بازطراحی شیک بدنه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوست‌داشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است.

جنرال موتورز طی چند سال گذشته، خانوادهٔ شاسی‌بلندهای کوچک خود را به‌طور کامل بروز کرده و آنچه که زمانی یکی از بدترین خودروهای بازار محسوب می‌شد حالا به کراس‌اوورهای کوچک عالی تبدیل شده‌اند. شورلت تریل‌بلیزر و بیوک انکور GX اولین خودروهای این سری بودند که درخشیدند و پس‌ازآن نیز شورلت ترکس و بیوک انویستا ارائه شدند. حال نیز فیس‌لیفت انکور GX به بازار آمده است. البته تغییرات بیرونی گسترده ممکن است باعث شود فکر کنید این یک نسل جدید است.

طراحی جدید دماغه با فرم تیز، چراغ‌های جلوی باریک و جلوپنجره‌ای عریض، شخصیت جذابی به این شاسی‌بلند کوچک بخشیده‌اند یعنی چیزی که در نسخهٔ قبلی چندان به چشم نمی‌خورد. همچنین این اولین بیوک تولیدی محسوب می‌شود که از لوگوی جدید این شرکت با سه سپر مجزا استفاده می‌کند. برای فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ همچنین بیوک نسخهٔ پرچم‌دار جدید اونیر را هم ارائه کرده است که با تریم کرومی بیرونی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و چرم بهتر و پلاستیک‌های نرم‌تر در داخل، خیلی خوب به نظر می‌رسد. البته همهٔ این متریال برای این سگمنت احساس لوکسی دارند اما شاید به‌اندازهٔ چیزی که از یک مدل اونیر انتظار می‌رود لوکس به نظر نرسند.

بیوک در داخل انکور GX بزرگ‌ترین نمایشگر این کلاس را ارائه کرده است. این شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۱۱ اینچی می‌شود که هردو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌های ارائه می‌شوند. چیدمان نمایشگر لمسی خیلی خوب انجام شده و دسترسی به همهٔ منوها آسان است. پاسخگویی سیستم سریع است و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

انکور GX روی جاده همان شخصیت سرزندهٔ شورلت تریل‌بلیزر را دارد. پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو خیلی پرفورمنس هیجان‌انگیزی را فراهم نمی‌کند اما با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور، قدرت مناسب و گشتاور دور پایین زیادی برای شتاب گیری در شهرها دارد. با ورود به بزرگراه اما پیشرانه ضعف خود را نشان می‌دهد. با فراتر رفتن سرعت از صد کیلومتر بر سرعت، موتور کشش خود را از دست می‌دهد و با وجود گیربکس CVT، با فشردن بیشتر پدال گاز، فقط سروصدا بیشتر می‌شود.

بنابراین، یک سفر جاده‌ای طولانی با انکور GX مجهز به گیربکس CVT خوشایند نخواهد بود. البته خوشبختانه بیوک در نسخه‌های چهارچرخ محرک، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک را ارائه می‌کند که رفتار بهتری دارد. بیوک‌های جدید به شخصیت اسپرت شهرت ندارند و انکور GX هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی با سرعت به پیچ‌ها وارد می‌شود، حجم زیادی از بادی‌رول وجود خواهد داشت اما با وجود سواری بسیار نرم و راحت، باید انتظار چنین چیزی را داشت.

بااین‌حال، در سرعت‌های شهری انکور یک همراه نرم و راحت خواهد بود. سیستم تعلیق نرم است و مثل یک خودروی لوکس واقعی، مشکلات جاده را محو می‌کند درحالی‌که کابین هم در سرعت‌های متوسط ساکت است. عایق سروصدا در اینجا از تریل‌بلیزر قطعاً بهتر است همان‌طور که از خودرویی تقریباً لوکس انتظار می‌رود.

جمع‌بندی

چیزهای خوب زیادی در بیوک انکور GX مدل ۲۰۲۴ وجود دارد. خودرویی که زمانی زیر حد متوسط بود، حالا به لطف بازطراحی شیک دماغه، کابین لوکس و تجربهٔ رانندگی دوست‌داشتنی، به پیشتاز واقعی کلاس خود تبدیل شده است. البته در این ماشین به‌عنوان کراس‌اووری لوکس، هنوز هم اشکالاتی که بیشتر در خودروهای اقتصادی دیده می‌شود مثل کیفیت متریال و پیشرانهٔ ضعیف وجود دارد. همچنین انکور GX گران‌تر از برخی رقبای خود در این کلاس است. قیمت این خودرو از ۲۷,۳۹۰ دلار آغاز می‌شود و در تیپ پرچم‌دار اونیر به ۳۳,۱۹۵ دلار می‌رسد اما این رقمی است که برای یکی از لوکس‌ترین کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بازار خواهید پرداخت.

مشخصات فنی

Buick Encore GX 2024
پیشرانه ۱.۳ لیتری I3 توربو
قدرت ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
فاصلهٔ محوری ۲,۵۹۶ میلی‌متر
طول ۴,۳۵۳ میلی‌متر
عرض ۱,۸۱۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۲۸ میلی‌متر
وزن خالص ۱۳۷۱ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۶,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۵,۷۴۰ دلار
منبع
Motor1
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته