نحوه دریافت بسته اینترنت اهدایی دولت


نحوه دریافت بسته اینترنت اهدایی دولت

هفته پیش بود که دولت با ارسال پیامکی خبر از اهدای بسته اینترنت رایگان داد. طبق متن پیامک، مردم از تاریخ ۱۲ دی ماه با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir می‌توانند شماره پیش‌فرض خود را انتخاب کرده و اینترنت رایگان دریافت کنند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد دولت برای جبران اصلاح تعرفه اینترنت که پس از پذیرش شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتور‌ها برای آن تصمیم‌گیری شد، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته است.

اپراتور همراه اول مدت‌ها بود که درخواست افزایش قیمت بسته اینترنت همراه اول را داشته، چراکه به اعتقاد آن‌ها با درآمد کنونی امکان توسعه شبکه وجود ندارد و حتی امکان حفظ کیفیت موجود هم با این قیمت ممکن نیست.

وزیر ارتباطات تاکید کرده بود جلسات متعددی پیرامون اصلاح و تغییر قیمت بسته‌های اینترنت تشکیل شد. در نهایت با درخواست افزایش سنگین تعرفه بسته‌ها که از سوی اپراتور‌ها مطرح شده بود موافقت نشد و ضمن رد استدلال آن‌ها در این زمینه، اصلاح قیمت به شکلی منطقی رخ داد.

زارع‌پور گفت: از سال ۹۶ تعرفه‌ها تغییر نکرده است، اما در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات و ارز افزایش قیمت داشتیم. البته سازمان تنظیم مقررات شرط و شروطی را برای افزایش تعرفه‌ها به اپراتور‌ها اعلام کرده و آن را پیش شرط افزایش قیمت بسته‌های اینترنت معرفی کرده است.

زارع‌پور در ادامه درباره جزئیات بسته اینترنت اهدایی گفت: فعال‌سازی اینترنت رایگان هدیه دولت برای مردم در قالب ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگا بایت اینترنت بین‌الملل) بر روی یکی از سیم‌کارت‌های هر فرد به انتخاب خود او انجام می‌شود. کاربران می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir از این هدیه بهره‌مند شوند.

آموزش فعال‌سازی بسته اینترنت اهدایی دولت

در ابتدا برای ثبت نام اینترنت رایگان دولت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنید.

پس از باز کردن این سایت، باید شماره همراه و کد امنیتی نمایش داده شده را درج کنید. سپس روی «ارسال رمز یک بار مصرف» کلیک کنید. توجه داشته باشید شماره‌ای که با آن وارد می‌شوید باید به نام شما باشد.

نحوه دریافت بسته اینترنت اهدایی دولت

در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به بخش صفحه اصلی (داشبورد) بروید و از بین گزینه‌های نمایش داده شده، «فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان هدیه دولت» را انتخاب کنید.

نحوه دریافت بسته اینترنت اهدایی دولت

چنانچه مایل به فعال سازی بسته اینترنت رایگان هدیه دولت روی شماره‌ای که با آن وارد شدید، هستید، روی دکمه تایید کلیک کنید. در غیر این صورت ابتدا در کادر مربوطه شماره موبایل دیگری که به نام شما است را وارد و سپس روی دکمه تأیید کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی