هراس زلنسکی از توقف جنگ اوکراین


هراس زلنسکی از توقف جنگ اوکراین

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در جریان سفر به استونی نسبت به هرگونه توقف در جنگ با روسیه هشدار داد و آن را باعث تقویت روسیه دانست.

زلنسکی نسبت به هرگونه وقفه در رویارویی نظامی اوکراین با روسیه هشدار داد و گفت: این اقدام تنها به تقویت قوای نظامی روسیه کمک و به مسکو این اجازه را می دهد تا ما را از پای در آورد.

بنابراین گزارش، زلنسکی که در «تالین» پایتخت استونی به سر می برد، در جریان کنفرانس خبری مشترک با «آلار کاریس» رئیس جمهوری استونی افزود: چنانچه به فدارسیون روسیه دو تا سه سال مهلت دهید، آنها به راحتی ما را زیر پا خواهند نهاد. نباید چنین خطری کرد. وقفه در این جنگ که به نفع روسیه است.

وی در عین حال تصریح کرد: یک جنگ طولانی مدت با روسیه، برای اوکراین نیز خوب نیست.

رئیس جمهوری استونی نیز در این کنفرانس خبری مشترک به حمایت از کی یف پرداخت و کاریس خواستار عدم محدودیت برای تامین تسلیحات اوکراین شد و پیشنهاد کرد که کی‌یف باید اجازه داشته باشد تا با سلاح های غربی به داخل روسیه حمله کند.

هراس زلنسکی از توقف جنگ اوکراین

رئیس جمهوری استونی افزود: ما باید درک کنیم که در جنگ، حمله به اهداف نظامی متجاوز، کاهش سرعت نیروهای دشمن و تضعیف آنها اجتناب ناپذیر است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، زلنسکی که از روز گذشته (چهارشنبه) عازم لیتوانی شده و امروز وارد استونی شد، بشدت خواستار سامانه های پدافند هوایی شده و هشدار داده که مردد ماندن غرب در کمک به اوکراین باعث توفق روسیه خواهد شد. پیش بینی می شود که وی اواخر امروز پنجشنبه به لتونی سفر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا