آغاز ثبت نام اعتکاف در استان کرمان


آغاز ثبت نام اعتکاف در استان کرمان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان از آغاز ثبت نام اعتکاف در سراسر استان خبر داد و گفت: ۳۶۲ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب پذیرای معتکفین در سراسر استان هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان! حجت‌ الاسلام سعید شهابی با تبریک حلول ماه رجب و گرامیداشت میلاد امام محمد باقر علیه‌السلام در خصوص برگزاری اعتکاف در سطح استان کرمان، گفت: اعتکاف مجموعه‌ ای از مهم‌ترین عبادات واجب و مستحب است.

وی افزود: این اعمال معجونی شفابخش و انسان‌ ساز است؛ همانگونه که امام صادق علیه‌ السلام فرمودند: «کسی که ایام‌ البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به ازای هر روز، ثواب روزه‌ داری و شب زنده‌ داری یک سال را برای او بنویسد و در روز قیامت، در جایگاه ایمن‌ شدگان از آتش دوزخ خواهد ایستاد.»

مدیر کل سازمان تبلیغات استان کرمان اظهار داشت: روزهای ایام‌ البیض در ماه رجب که مربوط به روزهای اعتکاف است آثار ویژه‌ ای دارد، پیامبر اکرم(ص) فرموده‌ اند«هر کس سه روز از وسط ماه رجب (سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم) را روزه بدارد و در شب های آن به نماز شب قیام کند، از دنیا رحلت نمی‌ کند، مگر با توبه نصوح» و همچنین حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌ السلام فرمودند«هر کس یک روز از ماه رجب را در اول یا وسط یا آخر آن روزه بگیرد، گناهان او بخشیده می‌ شود.»

حجت الاسلام شهابی از برپایی مراسم اعتکاف در استان خبر داد و ابراز داشت:با شروع ماه رجب و در آستانه ایام‌ البیض، برنامه‌ ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با ائمه جماعات، هیئت امنا و متولیان مساجد برای برپایی با کیفیت مراسم معنوی اعتکاف، افزود: در حال حاضر ثبت‌ نام از معتکفین در ۱۹۶ مسجد ویژه بانوان و ۶۶ مسجد ویژه آقایان انجام می‌ شود.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: یکی از عوامل توسعه و گسترش اعتکاف، توجه و طرح همزمان مقوله‌ های فردی و اجتماعی دین است و تأکید بر این دو جنبه در کنار هم موجب می‌ شود؛ تا مردم به مسائلی همچون اعتکاف با عظمت و مهم بنگرند.

حجت الاسلام شهابی اذعان داشت: به منظور حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف، ۹۲ مسجد ویژه دانش‌ آموزان و ۸ مسجد ویژه دانشجویان در سراسر استان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: علاقمندان برای ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف می‌ توانند تا ۳۰ دی ماه به نشانی http://https://b۲n.ir/etkafkerman مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن