نگهداری راه‌های کشور به 250 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


نگهداری راه‌های کشور به 250 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست مشترک با سردار نوری نژاد رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: نگهداشت...

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست مشترک با سردار نوری نژاد رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: نگهداشت شبکه راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به‌رغم کمبود اعتبارات، سالانه اقدامات مؤثری در این حوزه انجام‌می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدماتی مانند تأمین روشنایی، خط‌کشی، علائم، روکش و لکه‌گیری آسفالت برای نگهداشت راه‌ها عنوان کرد: با توجه به شاخص‌هایی مانند افزایش جمعیت و تعداد خودرو، کمبود منابع اعتباری مانع ارائه اقدامات مناسب‌تر در حوزه ایجاد و نگهداشت راه‌ها می‌شود.

امانی با اشاره به سن بالای ماشین‌آلات راهداری به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی کار حوزه راهداری گفت: سالانه اعتباراتی برای اورهال و بازسازی این ماشین آلات هزینه می‌شود، ضمن این‌که با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای واردات ماشین‌آلات راهداری، مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری صادر شده است و برای نوسازی چهار استان قریب به ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که بیش از ۹۹.۹ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در اختیار بخش خصوصی بوده و با ظرفیت این حوزه در حال فعالیت است، استفاده از این ظرفیت برای خدمات‌رسانی را نیازمند تسهیل‌گری و سیاستگذاری برشمرد.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل کشور در بستر جاده‌ها در حال انجام بوده و با قریب به ۴۳۰ هزار کامیون و ۶۰۰ هزار راننده در بخش بار، ۱۲۰ هزار ناوگان مسافری و حدود ۱۵۰ هزار راننده این حوزه در ارتباط هستیم و به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.

تلاش‌ها و خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قابل‌تقدیر است

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا نیز در این نشست گفت: تلاش‌ها و خدمات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه جابجایی مسافر، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و ایفای نقش در تأمین نیازمندی‌های مردم قابل‌تقدیر است.

سردار نوری نژاد با اشاره به این‌که با بهره گیری از ظرفیت دوربین‌های پایش تصویری، ضریب ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی در حال گسترش و افزایش است، عنوان کرد: با وجود کمبودها و موانع بودجه‌ای و اعتباری، نیروهای سازمان راهداری در سطح محورهای مواصلاتی مخصوصاً در ایام زمستان خدمات بی‌منت‌ی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی تعامل و ارتباطات کاری فرماندهی انتظامی در حوزه‌های تخصصی مختلف با سازمان راهداری را بسیار گسترده عنوان کرد و با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در افزایش ایمنی و کاهش آمار وقوع جرائم گفت: استفاده از ظرفیت سامانه‌های نظارت تصویری در سطح محورهای مواصلاتی به‌کمک پلیس آمده است.

گفتنی است نشست مذکور با حضور رئیس پلیس راهور، رئیس پلیس مرکز فرماندهی و کنترل فراجا، رئیس پلیس راه کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون حمل‌ونقل و تعدادی از مدیران و معاونین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برگزار شد.

شایان‌ذکر است رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا و هیئت همراه از مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای و عملکرد و اجرای سامانه‌های هوشمند این مرکز بازدید کردند.


نگهداری راه‌های کشور به 250 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه هارواد