چگونه کتونی اورجینال را تشخیص دهیم؟


چگونه کتونی اورجینال را تشخیص دهیم؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد کفش کتونی و ویژگی های که دارد و نحوه تشخیص اصل یا کپی بودن آن صحبت کنیم ، لازم است بدانید در کل یک کفش خوب، چه استانداردهایی باید داشته باشد. در ابتدا به این موضوع می پردازیم و سپس به سراغ نحوه تشخیص کتونی اصل از...

قبل از اینکه بخواهیم در مورد کفش کتونی و ویژگی های که دارد و نحوه تشخیص اصل یا کپی بودن آن صحبت کنیم ، لازم است بدانید در کل یک کفش خوب، چه استانداردهایی باید داشته باشد. در ابتدا به این موضوع می پردازیم و سپس به سراغ نحوه تشخیص کتونی اصل از جنس تقلبی خواهیم رفت.

یک کفش استاندارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

این جمله را زیاد شنیدید که می گویند: «پا، قلب دوم انسان است»… درست است، بنابراین بسیار اهمیت دارد که از چه نوع کفش و با چه استانداری استفاده می کنید. تشخیص درست کفش استاندارد و استفاده مداوم از کفش با کیفیت، از آسیب رساندن به پاها و کمر شما جلوگیری می کند و خاطره ای خوب و به یاد ماندنی را از یک پیاده روی ساده و یا ورزش حرفه ای در ذهن تان حک خواهد کرد. بنابراین در انتخاب هر نوع کفشی باید به موارد زیر توجه داشت:

  • نوع زیره آن اهمیت دارد.
  • به راحتی قابل شستشو باشد.
  • کتونی باید سایز پای شما باشد.
  • کفش باید با فرم پای شما در تناسب باشد.
  • در مسافت های طولانی به پای شما فشار وارد نکند.
  • در هنگام استفاده حس راحتی و سبکی، برای پای شما ایجاد کند.

رونیکس

چگونه باید کتونی اورجینال را از جنس کپی تشخیص دهیم؟

داشتن یک کفش کتونی استاندارد و راحت برای تمام افراد و سنین از لازمات است، حال چه اهل ورزش کردن باشید و چه تمایلی به ورزش کردن نداشته باشید. بالاخره تصمیم دارید که به تفریح و گردش بروید، اینجاست وجود یک کتونی که در عین سبکی و راحتی، از پاهای شما محافظت کند، بسیار حس خواهد شد. ما در این قسمت به شما خواهیم گفت، یک کفش کتونی اورجینال چه ویژگی هایی دارد و چگونه باید آنها را تشخیص داد.

ویژگی‌های کتانی اورجینال

  1. بارکد یا برچسب:

اکثر برندهای کتونی اورجینال بر روی جعبه کفش آن تمام مشخصات درج شده است. علاوه بر درج مشخصات و برند کتانی اورجینال بر روی جعبه، باید زبانه کفش و یا داخل کفش و روی زیره کفش را چک کرد تا این مشخصات درج شده باشد. برای مثال: در کفش کتونی آدیداس، استفاده از یک بارکد مشکی رنگ که دارای کد شناسایی ۱۲ رقمی منحصر به فرد است که با آلمان شروع و با MD خاتمه می یابد، نشانه اصل و اورجینال بودن کفش است. البته برخی کفش های به اصطلاح “های کپی” در این بخش، آنقدر ماهرانه و حرفه ای عملکرده اند که به تنهایی نمی توان به این ویژگی اعتماد کرد و باید تمام موارد اورجینال بودن کفش چک شود.

  1. کشور ساخت:

همانطور که می دانید برندهای از کتونی اسکیچرز Sketchers (آمریکا)، کتونی نایک Nike(آمریکا)، آدیداس Adidas (آلمان)، ریبوک Reebok (انگلیس) جزء برترین، محبوب ترین و پرفروش ترین برندها در حوزه کتونی اورجینال محسوب می شوند و اگر کتونی مارک چین داشت بدانید این کتونی ها، « های کپی» با درجه کیفیت متغیر است و نه اورجینال.

  1. لوگو یا برند:

توجه به املای صحیح برند و طراحی دقیق لوگوی برندهای کتونی، بسیار حائز اهمیت است. لوگو و آرم برندهای معروف در زبانه کتونی، ته کتونی و همچنین روی زیره کفش درج می‌شود. بعضی از برندها در قسمت انتهایی کفش و یا سمت راست و یا چپ کفش هم لوگوی خود را درج می کنند.

  1. جعبه کفش:

هنگامی خرید کفشِ برندِ مورد نظرتانِ به جعبه کتونی دقت کنید. جعبه کفش های اصل، علاوه بر اینکه از جنس بسیار مرغوب و محکمی ساخته شده است، شامل اطلاعات کامل کفشو یا بارکد نیز هستند در صورتی که جعبه کفش های فیک و غیر اصل، جنس خوبی ندارند. پس در هنگام خرید توجه داشته باشید که فروشنده کفش شما را داخل چه جعبه ای قرار می دهد.

  1. قیمت کتونی:

بدون هیچ شک و شبهه ای، برای کتونی های اورجینال، به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، نوع دوخت و دقت و تلاش کارگران در تولید آن، باید قیمت و بهای بیشتری پرداخت شود، و سیاست قیمت گذاری آنها نیز چنین است. ولی هستند افراد سود جویی که به اسم اصل بودن کنونی تقلبیِ خود، قیمت زیادی را بر روی کفش می گذارد. بنابراین در این مورد هم باید ابتدا از تمام فیلترهای اصل بودن کتونی عبور کنیم و بعد این مورد را بررسی کنیم.

  1. زیره طبی:

قسمت بیرونی کفش که با سطح زمین در تماس است زیره نام دارد. استفاده از زیره مرغوب، مقاوم، انعطاف پذیر و با دوام از ویژگی های یک کفش کتونی اورجینال است که علاوه بر محافظت از پاها، کمر و زانو، به عمر کفش نیز می افزاید. و به دلیل آنکه از متریال های مرغوب و با کیفیت ساخته شده در پیاده روی های طولانی مدت، خستگی در فرد ایجاد نمی کند.

  1. بالشتک پشت پا:

برخی از برندهای اصل کتونی، نظیر: ریبوک Reebok و یا نایک Nike، برای حس راحتی بیشتر مصرف کننده در قسمت پشتی کفش، بالشتکی قرار داده است که کفش های تقلبی فاقد آن هستند.

  1. ساختار کفش:

یکی دیگر از موارد مهمی که در هنگام خرد باید به آن دقت نمود، ساختار کفش است. منظور از ساختار آن فرم ظاهری کفش، زیره کفش، پارچه به کار برده در آن، زیره کفش، برجستگی های کف کفش و ساختار فوم ها می باشد. همچنین کفی کفش نیز از جنس الیاف طبیعی است که حساسیت پوستی ایجاد نمی کند.

  1. وزن کفش:

از آنجا که از متریال های خالص، به مقدار مشخص و معینی استفاده می کنند، هر سایز کفش در عین سبکی، دارای وزن مشخصی است. برای مثال وزن کتونی ۳۷ با وزن کتونی۳۷.۵ متفاوت است.

جمع بندی

کفشهای کتونی، کفشی راحت و قابل استفاده برای تمام سنین و مناسب برای هر محیطی است. از آنجا که کمپانی های معروف و درجه یک، همچون: نایک، پوما، ریباک، اسیکس و… برندهای شناخته شده و پرطرفداری هستند، افرادی از این معروفیت استفاده کرده و برای درآمدزایی خود کتونی های غیر اصل و کپی را تولید و عرضه می کنند. بنابراین لازم است در هنگام خرید انواع برندهای کتونی به مواردی همچون: ‌درج درست و صحیح لوگو، بارکد مشخصات، کشور تولید کننده، جعبه کفش، قیمت آن، زیره طبی، وزن سبک و راحت آن و ساختار منعطف و اصولی کفش کتونی بسیار دقیق شد تا بتوانیم از کفشی اصل و اورجینال بهره مند شویم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پروین: با قهرمانی پرسپولیس اشک در چشمانم جمع شد