عجیب ترین شهرهای ایران


ایران هم مانند خیلی از کشورها شهرهای عجیب با خصوصیات و ویژگی های متفاوت ، زیاد دارد . آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در کشور ایران‌ شهرهای عجیب وجود داشته باشد ایران با وسعت بیش از یک‌ میلیون و پانصد هزار مترمربع دارای ۳۱ استان است و در هر استان...

ایران هم مانند خیلی از کشورها شهرهای عجیب با خصوصیات و ویژگی های متفاوت ، زیاد دارد . آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در کشور ایران‌ شهرهای عجیب وجود داشته باشد ایران با وسعت بیش از یک‌ میلیون و پانصد هزار مترمربع دارای ۳۱ استان است و در هر استان شهرهای عجیبی وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.
ایران که به معنی سرزمین آریایی‌ها است در شمال با دریای خزر و در جنوب با دریای خلیج همیشه فارس و دریای عمان محدود شده است. ایران از کشورهای غنی در حوزه نفت و گاز به شمار می‌رود. کشور ایران در حوزه فرهنگی دارای ۱۹ میراث جهانی در سازمان یونسکو است و از این نظر غنی محسوب می‌شود. با سیری در ایران همراه باشید تا با عجیب ترین شهرهای ایران آشنا شوید.

عجیب ترین شهرهای ایران

اندیمشک، شهر سدهای جهانی

اندیمشک تنها شهری است که سه سد جهانی در آن وجود دارد و باعث شده است این شهر به یکی از عجیب‌ترین شهرهای ایران تبدیل شود. سدهای کرخه، دز و بالا‌رود بیش از ۸۰ درصد از برق مورد نیاز شهرهای ایران را تامین می‌کنند.

عجیب ترین شهرهای ایران

پاوه، شهر بدون چراغ قرمز

پاوه در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته است و به شهر «هزار ماسوله» شهرت دارد. جالب است بدانید در این شهر هیچ چراغ قرمزی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است این شهر یکی از شهرهای عجیب در ایران باشد.

عجیب ترین شهرهای ایران

لار، شهر بدون کوچه

لار تنها شهر خاورمیانه است که کوچه ندارد. بعد از زلزله‌ای که در آن رخ داد به ویرانه‌ای تبدیل شد و در زمان نوسازی شهر، آن را به‌صورتی ساختند که هیچ کوچه‌ای در آن وجود ندارد و همه خیابان‌هایش اصلی هستند و به ‌هم می‌رسند.

عجیب ترین شهرهای ایران

چالدران، شهر بدون کولر

چالدران یکی از شهرهای عجیب است که در خانه‌های آن کولر وجود ندارد، حتی در روزهای گرم تابستان نیازی به روشن کردن کولر در خانه‌های این شهر نیست. این شهر بین کوه‌های زاگرس و نزدیک به پارک‌های جنگلی اطراف کوهستان قرار دارد، به همین دلیل آب‌و‌هوای خیلی مطبوع و خنکی دارد.

عجیب ترین شهرهای ایران

اردکان، شهر ثروتمندها

اردکان یکی از شهرهای عجیب در ایران است که به شهر ثروتمندها شهرت دارد. مردم اردکان جزو مرفه‌ترین مردم ایران‌ به شمار می‌روند.

عجیب ترین شهرهای ایران

فردوس، شهر امن

فردوس دومین شهر امن در جهان شناخته شده است. در این شهر آمار دزدی و سرقت وجود ندارد و مردم به راحتی در خانه‌ها یا ماشین‌هایشان را باز می‌گذارند و نگران سرقت وسایل خود نیستند.

عجیب ترین شهرهای ایران

اسفراین، روستای نابیناها

روستای اسفراین که از توابع شهر اسفراین است یکی از شهرهای عجیب در ایران است، دلیل آن نابینا به دنیا آمدن ساکنین آن است. برخی از حیوان‌های این منطقه مثل گاو و گوسفندها هم نابینا متولد می‌شوند.

عجیب ترین شهرهای ایران

جلفا، شهر بدون گورستان

در این شهر هیچ گورستانی وجود ندارد و افرادی را که فوت می‌کنند، برای دفن کردن به روستاهای اطراف می‌برند.

عجیب ترین شهرهای ایران

تبریز ، شهر بدون گدا

اگر درهر شهری شاهد تکدی گری برخی افراد بوده‌اید اما این بار در سفر خود به شهر تبریز غالباً خبری از تکدی گری افراد نیست. به همین خاطر شهر تبریز به شهری بدون گدا شهرت دارد.

عجیب ترین شهرهای ایران

ایوان ، شهر بدون غسالخانه

شهری که در آن غسالخانه وجود ندارد؛ و اگر کسی فوت شود اعمال مربوط به میت ازجمله غسل او را در حیاط خانه خود انجام می‌دهند. این‌ یک رسم عجیب از شهر ایوان در استان ایلام است که به هنگام مرگ افراد توسط بازماندگان اجرا می‌شود.

عجیب ترین شهرهای ایران

بروجرد، شهر خوشگذران ترین مردمان ایران

بروجرد شهرستانی از استان لرستان است که ساکنین آن خوش‌گذران‌ترین مردمان ایران محسوب می‌شوند. ساکنین شهر بروجرد از طبیعت هرگز غافل نمی‌شوند و همین امر موجب شکل‌گیری یک روحیه شاداب در شخصیت هر فردی در شهرستان بروجرد شده است.
عجیب ترین شهرهای ایران

کیش ، جزیره بدون موتور سیکلت

درصورتی‌ که این روزها شاهد افزایش موتورسیکلت در شهرها های کشور هستیم و بارها حوادث ناگواری از این وسیله نقلیه به گوشمان رسیده است یا آنکه خود شاهد بوده‌ایم اما شهر کیش تنها شهری است که در آن موتورسیکلت وجود ندارد.

عجیب ترین شهرهای ایران

شادگان ، شهر مردمان مهمان نواز

شادگان در استان خوزستان قرار دارد و تنها شهری است که در آن هتل و مسافرخانه وجود ندارد، در سفر به شهر شادگان نگران اقامت خود نباشید زیرا ساکنین شهر شادگان یا الدروق به‌ اندازه کافی مهمان‌نواز هستند و شمارا به جمع گرم خانواده خود دعوت می‌کنند.

عجیب ترین شهرهای ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

6 مقصد عاشقانه ایران برای سفر دو نفره