تصویب «بیمه رایگان» برای زندانیان شهرستان نطنز


تصویب «بیمه رایگان» برای زندانیان شهرستان نطنز

به گزارش رکنا، جواد تدبیری در اصفهان اظهار کرد که زندانیانی که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت بوده‌اند، در زندان نیز همچنان این پوشش را دارند. اما در صورتی که زندانیان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای...

به گزارش رکنا، جواد تدبیری در اصفهان اظهار کرد که زندانیانی که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت بوده‌اند، در زندان نیز همچنان این پوشش را دارند. اما در صورتی که زندانیان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشند، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بیمه سلامت و سازمان زندان‌ها به امضا رسیده است، آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی افزود: در شهرستان نطنز طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بیمه سلامت و اداره زندان شهرستان به امضا رسید مقرر شد تمام زندانیان فاقد پوشش بیمه از بدو ورود با معرفی و ارائه مدارک ایشان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از خدمات بستری و سرپایی استفاده کنند.

رئیس بیمه سلامت نطنز درباره پوشش بیمه سلامت برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها گفت: این بیماران و خانواده تحت تکفل آن‌ها نیز اگر فاقد پوشش بیمه باشند تحت پوشش قرار می‌گیرند، همچنین برای زندانیان مجهول‌الهویه نیز کد شناسه‌ای با عنوان کد یکتا صادر و برای او معرفی نامه صادر می‌شود تا خدمات بستری را در مراکز درمانی دولتی دریافت کند.

تدبیری در خصوص زندانیانی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند نیز تاکید کرد: این افراد خدمات سلامت را در همان صندوق بیمه‌ای فعلی دریافت می‌کنند.

آن‌ها فقط باید در زمان مشخصی درخواست خود را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهند. این دو شرط عبارتند از: ۱) پرداخت حق بیمه قبل از خدمت نظام وظیفه، و ۲) داشتن شغلی که برای آن حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شده باشد. در این شرایط، خدمت نظام وظیفه عمومی هم به عنوان بخشی از سابقه کار افراد محسوب می‌شود و آنان نیازی به پرداخت مبلغ اضافی برای اضافه کردن این خدمت به سابقه بازنشستگی خود ندارند.


تصویب «بیمه رایگان» برای زندانیان شهرستان نطنز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها