وزیر خارجه چین از همه تلاش‌ها برای ترویج صلح حمایت کرد


وزیر خارجه چین از همه تلاش‌ها برای ترویج صلح حمایت کرد

وزیر خارجه چین گفت: چین تمام اقداماتی را که به غیرنظامیان آسیب می رساند محکوم می کند و با هرگونه نقض قوانین بین المللی مخالف است.

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: چین از تمام تلاش‌هایی که با هدف جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و ترویج بازگرداندن صلح انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

وانگ که از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین می باشد ، این اظهارات را هنگام ارائه گزارشی به رسانه ها در مورد سفر اخیر خود به چهار کشور آفریقایی از جمله مصر، تونس، توگو و ساحل عاج بیان کرد.

وانگ افزود: چین تمام اقداماتی را که به غیرنظامیان آسیب می رساند محکوم می کند و با هرگونه نقض قوانین بین المللی مخالف است.

وانگ درباره وضعیت دریای سرخ گفت که چین خواستار پایان دادن به آزار و اذیت کشتی‌های غیرنظامی است و از طرف‌های مربوطه می‌خواهد به طور مشترک از امنیت خطوط دریایی مطابق با قانون و جدیت محافظت کنند و به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای حاشیه دریای سرخ از جمله یمن احترام بگذارند.

وانگ درباره درگیری در غزه گفت: مسئله فلسطین همیشه هسته اصلی مسئله خاورمیانه بوده است و چین قاطعانه از آرمان عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق ملی مشروع و آرزوی دیرینه آنها برای ایجاد یک کشور مستقل حمایت می کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفت انگیز؛ این پادشاه فرانسوی فکر می‌کرد "شیشه‌ای" است!