تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه/ بیش از 30 نظامی کشته شدند


تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه/ بیش از 30 نظامی کشته شدند

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ۳۰ نظامی این ارتش طی ساعات گذشته در نوار غزه کشته شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: ۲۱ افسر و سرباز از نیروهای ذخیره، در اردوگاه المغازی در مرکز غزه کشته شدند.

وی اشاره کرد مبارزان حماس ساختمان‌هایی را که سربازان در آن مستقر بودند با راکت بمباران کردند که منجر به فروریختن آنها شد. و ۲۱ نظامی اشغالگر در نتیجه ریزش دو ساختمان در مرکز غزه کشته شدند.

خبر مرتبط
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر اشدود در فلسطین اشغالی + فیلم

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، مقاومت اسلامی عراق بندر اشدود واقع در غرب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

هاگاری همچنین اعلام کرد که ۱۳ نظامی دیگر این رژیم طی ۱۲ ساعت گذشته در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند.

وی درباره این درگیری‌ها گفت: نبردها در خان یونس بسیار سخت و دشوار است و جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد.

در همین راستا، سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در شهر اشغالی «بئر السبع» در جنوب سرزمین‌های اشغالی از انتقال ۳۳ نظامی مجروح به این بیمارستان خبر داد و اعلام کرد که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است.

وی اعلام کرد که از ابتدای آغاز درگیری‌ها ۲ هزار و ۶۴۲ نظامی مجروح در بیمارستان پذیرش و بستری شده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان نیز در این باره اذعان کرده‌اند: یک فاجعه بزرگ رخ داده و تعداد سربازان کشته شده غیر قابل تحمل است.

این رسانه‌ها همچنین امروز را به دلیل کشته شدن شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در غزه یک روز «دشوار» توصیف کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین در این باره نوشتند: آنچه امروز در غزه رخ داد یک تراژدی وحشتناک بود و ما را به یاد فاجعه «صور» در لبنان انداخت.

تلفات سنگین امروز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به حدی بوده است که صدای مقامات صهیونیست ازجمله اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم را هم درآورده است.

هرتزوگ در واکنش به این تلفات گفت: این یک صبح بسیار دشوار و غیر قابل تحمل است؛ درگیری‌های شدیدی در یک منطقه بسیار دشوار در جریان است.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره اذعان کرد: صبح سخت و دردناکی است. قلب ما با خانواده قربانیان در سخت‌ترین روزهایشان است. این جنگی است که آینده «اسرائیل» را برای دهه‌های آینده تعیین خواهد کرد.

وی ادعا کرد: کشته شدن سربازان ما گواهی بر دستیابی به اهداف جنگ است.

بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل نیز گفت: خبر غم انگیز است و ما متعهد می‌شویم که از دست دادن فرزندان ما در غزه بیهوده نخواهد بود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان