خط آتش ایده آل تیم ملی ایران برای حمله تمام عیار به امارات


خط آتش ایده آل تیم ملی ایران برای حمله تمام عیار به امارات

کادرفنی تیم ملی ایران به دنبال انتخاب آماده‌ترین بازیکن‌ها برای دوئل با تیم ملی امارات است.

ملی‌پوشان فوتبال ایران عصر امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران باید در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی، سومین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را برگزار کنند؛ آن‌هم در حالی‌که صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی به مرحله حذفی مسجل شده اما دوئل امروز، دیداری برای تعیین سرنوشت تیم صدرنشینِ گروه سوم رقابت‌ها است و حتی کسب یک امتیاز هم باعث صدرنشینی تیم ملی ایران در گروه خود خواهد شد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران روز گذشته وعده داد که تیمش را با تمام قوا در نبرد با تیم ملی امارات به میدان خواهد فرستاد. البته که در این میان، مصدومیت مجید حسینی باعث شده تا این مدافع باتجربه در دسترس کادرفنی تیم ملی نباشد اما به جز حسینی، سایر بازیکنان مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارند تا قلعه‌نویی برای چینش فهرست ۲۳ نفره تیمش و حذف ۲ بازیکن در کنار مجید حسینی، چالش بزرگی را در مقابل خود داشته باشد. او همچنین با توجه به نمایش پرنوسان تیم ملی در دیدار قبلی، به دنبال تغییر و تحولات در ترکیب اصلی است و به نظر می‌رسد که بازهم ترکیب برنده تغییر خواهد کرد.

خط دفاعی دگرگون می‌شود؟

علیرضا بیرانوند به نظر می‌رسد که برای سومین بازی پیاپی در خط دروازه تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت و این فرصت را دارد تا با کلین‌شیت در نبرد با تیم ملی امارات، گام بلند در مسیر تاریخ‌سازی در جام ملت‌های آسیا بردارد. با توجه به مصدومیت مجید حسینی، به نظر می‌رسد که او از ترکیب اصلی خارج خواهد شد و با توجه به بازگشت شجاع خلیل‌زاده به فرم ایده‌آل، بار دیگر زوج خلیل‌زاده در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی تیم ملی شکل می‌گیرد. رامین رضاییان در دیدار قبلی برابر هنگ‌کنگ به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و احتمالاً جایگاه او در ترکیب اصلی تیم ملی دست‌نخورده باقی می‌ماند اما در سمت چپ خط دفاعی، احتمال تغییر و تحولات در ترکیب تیم ملی دور از ذهن نیست؛ به‌ویژه آنکه میلاد محمدی در نبرد با هنگ‌کنگ با وجود ساخت یک گل، روز پرنوسانی را داشت و همین مسئله باعث شده تا احتمال خروج او از ترکیب اصلی تیم ملی و بازگشت احسان حاج‌صفی به ترکیب اولیه مطرح باشد.

خط آتش ایده آل تیم ملی ایران برای حمله تمام عیار به امارات

عزت‌اللهی دوباره در خط هافبک؟

روزبه چشمی و سامان قدوس، ۲ هافبک تیم ملی در دیدار قبلی بودند که چشمی در پست هافبک دفاعی و قدوس در قامت یک هافبک میانی رو به جلو فعالیت می‌کرد. البته که در اواسط بازی و بعد از مصدومیت مجید حسینی، چشمی به قلب خط دفاع منتقل شد و عزت‌اللهی به میدان مسابقه آمد. با توجه به کمربند قدرتمند تیم ملی امارات در میانه زمین، احتمالاً سعید عزت‌اللهی به مانند دیدار با تیم ملی فلسطین، بار دیگر از ابتدا در خط هافبک قرار خواهد گرفت و سامان قدوس هم برای سومین بازی پیاپی از ابتدا کار خود را در ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آغاز می‌کند. علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی در قامت وینگرهای راست‌وچپ تیم ملی عملکرد قابل‌قبولی را از خود در ۲ دیدار قبلی به جای گذاشته‌اند؛ به‌ویژه قایدی که توانست هم در بازی اول مقابل فلسطین و هم در دیدار دوم برابر هنگ‌کنگ گل بزند و حالا در سودای آن است تا با درخشش برابر تیم ملی امارات، رکوردی تاریخی را در کارنامه خود به‌ثبت برساند. البته که چهره‌هایی مانند علی قلی‌زاده، محمد محبی، مهدی ترابی و آریا یوسفی هم در دسترس کادرفنی هستند اما بعید به نظر می‌رسد که در پست وینگر تغییری در ترکیب اولیه تیم ملی ایجاد شود.

و سرانجام سردار در ترکیب اولیه؟

مهدی طارمی به مانند ۲ مسابقه قبلی احتمالاً در دیدار با تیم ملی امارات هم در نقش هافبک پشت مهاجم به کار گرفته خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد که او مهاجم هدف تیم ملی در نبرد با امارات باشد. طارمی که در ۲ بازی قبلی ناکام در گلزنی بوده، انگیزه‌های زیادی دارد تا برابر امارات جبران‌مافات کند و طلسم گل‌نزدن‌های خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را بشکند. قلعه‌نویی برای انتخاب مهاجم هدف تیمش دستِ کاملاً بازی دارد؛ سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، شهریار مغانلو و رضا اسدی گزینه‌های در دسترس سرمربی تیم ملی هستند. آزمون به نظر می‌رسد که به فرم ایده‌آل رسیده و مهیای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او برای نخستین‌بار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ می‌تواند در ترکیب اولیه تیم ملی قرار گیرد. هر چند که احتمال حضور رضا اسدی هم در خط حمله تیم ملی مطرح است اما به نظر می‌رسد با توجه به آنکه سردار آزمون توانسته با موفقیت دوره مصدومیت را پشت سر بگذارد، او اصلی‌ترین گزینه برای حضور در خط حمله تیم ملی ایران در مصاف با تیم ملی امارات خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین فیلم‌های رمانتیک و عاشقانه از نگاه imdb