رژیم صهیونیستی چرا و چگونه تلفات انسانی خود را پنهان می‌کند؟


رژیم صهیونیستی چرا و چگونه تلفات انسانی خود را پنهان می‌کند؟

پایگاه خبری العهد در گزارشی با اشاره به شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست از آغاز جنگ غزه تاکنون، به ترفندهای رژیم اسراییل برای کتمان این موضوع پرداخت و از چرایی آن پرده برداشت.

«این یک فاجعه است» پیامی بود که رهبران سیاسی و نظامی ارتش اشغالگر پس از کشته شدن ۲۴ نظامی خود در نبرد با رزمندگان مقاومت در روز دوشنبه اعلام و در ابراز شدت غم و اندوه خود، پیش دستی کردند؛ موضوعی نادر که ارتش اسراییل برخلاف سیاست خود، به مرگ این تعداد نظامی در یک روز اعتراف کرد.

العهد نوشت: در رژیم صهیونیستی، اعلام هرگونه مرگ یا عملیات مقاومت علیه صهیونیست ها، مشمول سانسور نظامی یا ممنوعیت انتشار است و مقرر شده تا انتشار هرگونه اطلاعات در مورد کشته شدگان در رسانه ها، نهادهای رسمی و یا از سوی شهرک نشینان ممنوع باشد و تل آویو همچنین رسانه های صهیونیست را از انتشار فیلم های منتشر شده توسط گروه های مقاومت که نشان دهنده هدف قرار دادن نظامیان و تحمیل تلفات است، منع می کند.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به تازگی این سیاست را نقض و گزارشی تکان دهنده در مورد تلفات ارتش اشغالگر در جنگ غزه منتشر کرد و نوشت که تعداد نظامیان زخمی به حدود ۵ هزار نفر رسیده و دستکم دو هزار نفر هم در این میان معلول شدند، اما این روزنامه به سرعت گزارش خود را تغییر و تعداد تلفات را کاهش داد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز همزمان با «یدیعوت آحارنوت» فاش کرد که تفاوت قابل توجهی بین شمار نظامیان زخمی اعلام شده توسط ارتش و آمار بیمارستان ها وجود دارد و اشاره کرد که ارتش اسراییل از زخمی شدن ۱۶۰۰ نفر خبر داد در حالی که بیمارستان ها این آمار را چهار هزار و ۵۹۱ نفر اعلام کردند.

به گزارش العهد، ارتش اشغالگر به چند دلیل تلفات خود، به ویژه تلفات انسانی را پنهان می کند که مهمترین آن، تلاش برای حفظ روحیه نظامیان در خط مقدم و کاهش آسیب جنگ بر شهرک نشینان صهیونیست و همچنین حفظ وجهه داخلی و خارجی خود است. رژیم صهیونیستی همچنین با این کار می خواهد تا افکار عمومی علیه سران سیاسی و امنیتی تحریک نشود و تحت فشار شهرک نشینان برای توقف جنگ قرار نگیرند.

بر اساس همین گزارش، ارتش اسراییل همچنین شهرک نشینان را فریب می دهد و می گوید که تعداد کشته شدگان تنها پس از اطلاع خانواده هایشان گزارش و این تعداد بدون ذکر نام، اعلام می شود.

ارتش اشغالگر همچنین به خانواده های برخی از کشته شدگان در ازای پنهان کردن موضوع، پول می دهد و مزدوران کشته شده در صفوف خود را در فهرست کشته شدگان نمی آورد.

رژیم صهیونیستی چرا و چگونه تلفات انسانی خود را پنهان می‌کند؟

به نوشته العهد، تل آویو تنها زیر بار کشته شدن مواردی می رود که انکار آن به دلیل ماهیت فرد کشته شده امکان پذیر نیست و در مواردی که فهرست زخمی ها و کشته شدگان از مراکز درمانی و یا گورستان ها درز می کند، مجبور به پذیرش تلفات خود می شود.

نظامیان ذخیره تیپ ۲۶۱ رژیم صهیونیستی که ماموریت‌های امنیتی را در منطقه «السیاج» در منطقه المغازی در جنوب نوار غزه انجام می‌دهند، صبح روز دوشنبه برای منفجر کردن ساختمان‌ها در ناحیه حائل در نزدیک این منطقه اعزام شدند. وقتی این نظامیان به فاصله حدود ۶۰۰ متری از منطقه السیاج در اردوگاه المغازی رسیدند، از آنها خواسته شد تا با همراهی تیم‌های مهندسی ۱۰ ساختمان را با بمب گذاری منفجر کنند.

در پایان بمب گذاری، رزمندگان مقاومت دو گلوله «آر پی جی» شلیک کردند که گلوله اول به یک تانک اصابت کرد و ۲ مجروح برجای گذاشت و گلوله دوم نیز به یکی از ساختمان‌های بمب گذاری شده اصابت کرد.

این در حالی است که دو ساختمان فروریخت و محل به طور کامل تخریب شد و نیروهای صهیونیست عملیات امداد و نجات را آغاز کردند و نیروهای زیادی برای نجات کشته و زخمی‌ها از زیر آوار به محل اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی