هواشناسی 6 بهمن 1402 / نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی امروز


هواشناسی 6 بهمن 1402 / نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی امروز

سازمان هواشناسی کشور از نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی روز جاری خبر داد. امروز شدت بارش‌ها در مناطقی از آذربایجان غربی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان و فارس است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (جمعه) در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، مناطق مرکزی شرق و شمال شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد.

امروز جمعه (۶ بهمن) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب، ابرناکی همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر گستره بارش مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت.

همچنین در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کردستان، ایلام، نیمه شمالی بوشهر و مناطق مرکزی بارش خواهیم داشت.

شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و خراسان شمالی بارش برف و باران خواهیم داشت.

یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس بارش به شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد.

دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش پیش بینی می‌شود و روز سه شنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت.

برپایه این گزارش، امروز در نیمه شمالی فارس، یزد، غرب و شمال کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و شنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی نیز گاهی وزش باد شدید و در برخی از این نقاط خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

امروز بخش‌های مرکزی و غربی خلیج فارس، روز شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز یکشنبه شرق خلیج فارس مواج است. همچنین یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری، از بعد از ظهر نیمه ابری تا تمام ابری است و گاهش با افزایش باد همراه است. برای امشب نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد و بارش بارن پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای امروز تهران به ترتیب ۱۲ و سه درجه سانتی‌گراد است.

هفته آینده در اکثر مناطق کشور دما ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد که هفته نسبتاً سردی نسبت به هفته گذشته خواهیم داشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی