چگونه رژگونه پودری را از روی موکت پاک کنیم؟


چگونه رژگونه پودری را از روی موکت پاک کنیم؟

آیا تابحال در حین آرایش کردن، رژگونه تان روی موکت ریخته است؟خیلی وحشت آور است نه؟رژگونه به دلیل دارا بودن رنگ های مختلف و همچنین پودری بودن، اگر به سرعت و به دقت تمیز نشود، احتمالا می تواند لکه بسیار بزرگ و بدشکلی را روی موکت شما بر جای بگذارد. پس...

آیا تابحال در حین آرایش کردن، رژگونه تان روی موکت ریخته است؟

خیلی وحشت آور است نه؟

رژگونه به دلیل دارا بودن رنگ های مختلف و همچنین پودری بودن، اگر به سرعت و به دقت تمیز نشود، احتمالا می تواند لکه بسیار بزرگ و بدشکلی را روی موکت شما بر جای بگذارد. پس وقت را هدر ندهید و همین حالا برای پاک کردن آن اقدام کنید.

اما چگونه رژگونه را از موکت پاک کنید؟

چگونه رژگونه پودری را از روی موکت پاک کنیم؟

ما در این مقاله بهترین نکات و ترفندها را برای پاک کردن سریع و آسان لکه رژگونه از روی موکت برای شما جمع آوری کرده ایم. با دنبال کردن روش های گفته شده، به راحتی می توانید خودتان در منزل، لکه را از بین ببرید.

چگونه رژگونه پودری را از روی موکت پاک کنیم؟

مرحله1: جاروبرقی بکشید

در قدم اول می بایست به سرعت اضافه های رژگونه پودری را از روی موکت بلند کنید تا رنگ بیشتری به موکت پس ندهند. برای این منظور هم می توانید خودتان این کار را انجام دهید و هم می توانید از خدمات قالیشویی در شهرری استفاده نمایید.

بهترین روش برای این کار، جاروبرقی کشیدن است. جاروبرقی را روشن کرده و به دقت پودرهای اضافی را بردارید.

دقت کنید که مراقب باشید، روی لکه رژگونه آب یا مایعات نریزد. ریختن مایعات روی لکه های پودری، باعث حل شدن سریع تر پودر و رنگ پس دادن بیشتر آن می شود.

در بیشتر موارد، رژگونه پودری با جاروبرقی کشیدن، کاملا از روی موکت برداشته می شود. اما اگر موکت شما مرطوب بوده و رژگونه روی آن ریخته یا اینکه از زمان ریختن رژگونه روی موکت کمی گذشته و احتمالا افرادی روی آن راه رفته اند، کمی رنگ به موکت پس داده شده است. پس اگر پس از جاروبرقی کشیدن، هنور لکه را مشاهده می کنید، مراحل بعدی را دنبال کنید.

مرحله2: لکه را با کرم اصلاح (فوم موبر) پاک کنید

اگر فوم موبر ندارید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید و به مرحله بعدی بروید.

پس از اطمینان از اینکه، تمام پودر را از روی موکت بلند کرده اید، حالا موکت را با یک حوله مرطوب پاک کنید.

در این مرحله کمی فوم موبر سفید را روی ناحیه مورد نظر موکت بمالید. سپس اجازه دهید حدود 30 ثانیه بماند. حالا کف را با یک حوله مرطوب دیگر از روی موکت پاک کنید. فوم موبر با ترکیباتی که دارد، به خوبی می تواند لکه رژگونه را از روی موکت از بین ببرد و اثری نیز بر جای نگذارد.

مرحله3: مایع ظرفشویی

پاک کردن با مایع ظرفشویی اقدام بعدی شماست.

مایع ظرفشویی یک ترکیب فوق العاده برای پاک کردن لکه های آرایشی به خصوص لکه های پودری است.

یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در یک کاسه با یک فنجان آب ولرم ترکیب کنید. با یک دستمال آغشته به ترکیب آماده شده، لکه را تمیز کنید. دقت کنید که آب اگر زیادی گرم باشد، احتمالا باعث آسیب به موکت و همچنین در مواردی، بدتر شدن اوضاع لکه می شود. پس حتما از آب ولرم یا حتی خنک استفاده کنید.

در این مرحله باید سعی کنید تا باقی مانده ی رنگ رژگونه پودری و همچنین فوم موبر را از روی موکت تمیز کنید.

همچنین دقت کنید که در این مرحله نباید به هیچ وجه موکت را مالش دهید. فقط با حرکات دورانی و مالشی آرام، با صبوری لکه را از بین ببرید. اگر پس از انجام این مرحله، لکه هنوز دیده می شود، با قالیشویی یافت آباد تماس بگیرید.

چگونه رژگونه پودری را از روی موکت پاک کنیم؟

مرحله4: شست و شو

شست و شوی موکت در محلی که دچار لک شده است، مرحله بعدی فعالیت شماست. در این مرحله باید با یک ظرف آب، لکه را کاملا تمیز کنید. در مرحله شست و شو نیز باید از آب ولرم استفاده کنید تا الیاف موکت تان آسیب نبیند. همچنین به یاد داشته باشید که از آب زیادی ریختن روی موکت خودداری کنید. چرا که خیس شدن زیاد، نه تنها باعث آسیب دیدن موکت می شود، بلکه خارج کردن آب نیز سخت خواهد شد.

مرحله 5: خشک کردن

در مرحله خشک کردن نیز همانطور که از نام آن نیز پیداست، باید موکت را به آرامی با یک حوله تمیز، خشک کنید. حتی در این مرحله نیز نباید موکت را بمالید، چرا که ممکن است الیاف شل شده از موکت خارج شوند و یا اینکه الیاف کشیده شده و فرسوده شوند. پس حوله را هربار به آرامی روی محل قرار داده و با کمی فشار ملایم، سعی کنید تا آب اضافه آن را جذب کنید. سپس آب اضافی حوله را در ظرفی گرفته و مجددا این کار را تکرار کنید.

پس از خشک کردن با حوله نیز می توانید در نزدیکی موکت، یک پنکه دستی یا سقفی یا حتی کولر روشن کنید. باد خوردن موکت باعث سریع تر تبخیر شدن آب شده و درنتیجه مانع از کپک زدن آن می شود.

در صورتی که لکه پس از خشک شدن مجددا پدیدار شد، بهتر است از خدمات قالیشویی در دربند بهره مند شوید.

موکت شویی در تهران

اگر قصد دارید موکت های منزل یا محل کار خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید و در عین حال نگران از بین رفتن آن ها نیز نباشید، بهتر است از یک قالیشویی حرفه ای کمک بخواهید. در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی توحید می توانید خدمات موکت شویی با دستگاه را تجربه کنید. در این خدمات، شستشوی موکت با رعایت پروتکل های بهداشتی و با دستگاه های مکانیزه انجام می شود.

استفاده از بهترین مواد شوینده موکت و همچنین بهره مندی از تکنسین های موکت شوی حرفه ای، از دیگر ویژگی های قالیشویی توحید است.

چگونه رژگونه پودری را از روی موکت پاک کنیم؟

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با سرشماره 1864 در تمام تهران شعبه دارد. شما با شماره گیری شماره تماس ما می توانید انواع سفارشات فرش شویی و موکت شویی خود را به ما بسپارید. فرقی نمی کند که ساکن کدام محله هستید. ما در هر کجا که باشید، شعبه داریم. پس از ثبت سفارش در سایت یا از طریق تماس با ما، همکاران ما از نزدیک ترین شعبه به شما، خدمات موردنظر را ارائه می دهند. پس وقت را هدر ندهید و همین حالا جهت رزرو نوبت قالیشویی توحید اقدام کنید.

منبع

امتیاز به مطلب post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»