ضربه موشکی به هواپیمای ایل-76 بر اساس کدام اطلاعات رخ داد؟


ضربه موشکی به هواپیمای  ایل-76  بر اساس کدام اطلاعات رخ داد؟

نیروهای مسلح اوکراین داده‌ها برای پرتاب پاتریوت را از طریق "لینک -16" دریافت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی لئونکوف، تحلیلگر نظامی و متخصص سامانه‌های دفاع هوایی به اسپوتنیک گفت که نیروهای مسلح اوکراین برای انهدام هواپیمای ترابری نظامی روسیه " ایل -76" که در حال انتقال اسرای اوکراینی بود، اطلاعات مربوط به سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت را از طریق سامانه Western Link-16، دریافت کرد.
سیستم "لینک -16" یک سیستم تبادل اطلاعات نظامی است که از آن در ارتش ایالات متحده و کشورهای ناتو استفاده می شود.
سامانه پدافند هوایی پاتریوت که دو موشک به سمت ایل-76 روسی پرتاب کرد، بدون رادار شناسایی عمل کرد. اطلاعات مربوط به هدف در مرکز کنترل مجتمع از طریق سیستم انتقال داده Link-16 دریافت شد. به این ترتیب، خود مجموعه قبل از پرتاب شناسایی نشد، زیرا انتشار سیگنال های کاوشگر صورت نگرفت.
تحلیلگر روسیه خاطرنشان کرد که "به احتمال زیاد هواپیمای روسی در زمان پرواز توسط یک سیستم اطلاعات الکترونیکی غیرفعال ردیابی شده بود و داده‌ها از قبل به سیستم Link-16 منتقل شده بود".
به گفته لئونکوف، "به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که عملیات انهدام هواپیمای حامل اسرا توسط طرف غربی برنامه ریزی شده بود".
در 24 ژانویه، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای روسی ایل-76 را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه آنها و همچنین سه افسر همراه نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه جان خود را از دست دادند. واقعیت مرگ آنها با آزمایش DNA تأیید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس