حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی تایید شد


 حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی تایید شد

اقتصادنیوز : سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی و یک کشتی انگلیسی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در چارچوب پاسخ به تجاوزهای آمریکا و انگلیس علیه یمن، نیروی دریایی یمن دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام داد.

وی گفت: در عملیات اول کشتی آمریکایی«ستارناسیا» را هدف قرار دادیم و در عملیات دوم، کشتی انگلیسی«مورنینگ تاید» مورد اصابت قرار گرفت.

خبر مرتبط
فوری؛ حمله مجدد آمریکا و بریتانیا به صعده یمن!

اقتصادنیوز: آمریکا و انگلیس، شمال یمن را بمباران کردند.

یحیی سریع تاکید کرد که هر دو کشتی آمریکایی و انگلیسی به طور دقیق ‌و مستقیم با موشک‌های مناسب مورد هدف قرار گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در چارچوب دفاع مشروع از کشور یمن و مردم مجاهد آن، عملیات نظامی بیشتری علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب انجام خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد که تا زمان پایان محاصره غزه و توقف تجاوزها علیه مردم فلسطین، به عملیات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عمان علیه کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی می روند، ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که ساعاتی قبل، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود که گزارشی درباره یک حادثه در فاصله ۵۷ مایلی غرب استان «الحدیده» یمن در دریای سرخ دریافت کرده است.

همچنین شرکت امنیت دریایی «آمبری» انگلیس نیز اعلام کرده بود که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته است.

همچنین ساعاتی پیش شبکه «المسیره» یمن هم از حمله آمریکا و انگلیس به استان صعده خبر داده بود. آمریکا و انگلیس روز دوشنبه نیز مناطقی در استان الحدیده یمن را بمباران کرده بودند.

برپایه این گزارش، در حملات تجاوزکارانه بعد از ظهر دوشنبه آمریکا و انگلیس، چند موضع در منطقه «الکثیب» در الحدیده هدف قرار گرفته است.

مناطق مختلف یمن طی روزهای گذشته آماج حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند. این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی