واکنش تند حماس به انتقال سفارت آرژانتین به بیت‌المقدس


واکنش تند حماس به انتقال سفارت آرژانتین به بیت‌المقدس

جنبش حماس اقدام رئیس جمهور آرژانتین مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور در سرزمین‌های اشغالی به بیت المقدس را خلاف قوانین بین المللی دانست و تاکید کرد که این امر، بوئنس آیرس را به شریک اشغالگران تبدیل خواهد کرد.

واکنش تند حماس به انتقال سفارت آرژانتین به بیت‌المقدس

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام رئیس جمهور آرژانتین مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور در سرزمین‌های اشغالی به بیت المقدس را محکوم می‌کنیم و آن را تجاوزی به حقوق ملت فلسطین می‌دانیم. انتقال سفارت به یک منطقه اشغالی، نقض قوانین بین الملل است.

جنبش حماس از رئیس جمهور آرژانتین خواست درباره این اقدام «ظالمانه و اشتباه» که آن کشور را به شریک اشغالگران صهیونیست در زمینه نقض حقوق ملت فلسطین در سرزمین و مقدس‌شان تبدیل خواهد کرد، بازنگری کند.

«خاویر میلی» رئیس جمهور آرژانتین امروز سه شنبه وارد تل آویو مرکز سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت: خاویر میلی در جریان سفر امروز خود به تل‌آویو به طور رسمی انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را اعلام کرد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پیامی در پلتفرم ایکس در این باره نوشت: به رئیس جمهور آرژانتین، دوست‌مان، به خاطر اعلام انتقال سفارت به قدس تبریک می‌گویم.

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: از رئیس جمهور آرژانتین به خاطر اعلام انتقال سفارت کشورش به قدس تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور راستگرای آرژانتین که هفتم آذر در چارچوب برنامه خود برای تقویت روابط با واشنگتن، راهی آمریکا شده بود، با ابراز حمایت مطلق بوئنس آیرس از رژیم صهیونیستی، از انتقال سفارت آرژانتین به قدس خبر داده بود.

رئیس‌جمهوری آرژانتین بلافاصله پس از انتخابات نوامبر گذشته (اواخر آبان) نیز به نیویورک سفر و به مقبره یک خاخام معروف یهودی ادای احترام کرد. میلی همچنین خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده است.

تحقق شدیدترین خواسته‌های جریان راست افراطی در رژیم صهیونیستی با جامعه‌ای که توسط یک چارچوب هویتی افراطی و فوق مذهبی اداره و توسط یک ایدئولوژی برتری‌طلبانه حمایت می‌شود را می‌توان از جمله دلایل علاقه‌مندی رئیس‌جمهوری راستگرای آرژانتین به رژیم صهیونیستی دانست. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ آخرین وضعیت ارائه ارز در مرکز مبادله ارز و طلا