سازمان ملل: حمله اسرائیل به رفح منجر به تلفات عظیمی خواهد شد


سازمان ملل: حمله اسرائیل به رفح منجر به تلفات عظیمی خواهد شد

سازمان ملل اعلام کرد برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح، شهری در جنوب غزه که می‌تواند منجر به تلفات جانی در مقیاس وسیع شود، باید «هر کار ممکن» را انجام داد.

سازمان ملل: حمله اسرائیل به رفح منجر به تلفات عظیمی خواهد شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی هشدار داد: «ما در مورد عواقب یک تهاجم زمینی هشدار می‌دهیم و باید آنچه قانون می‌گوید را مشخص کنیم.»

ینس لرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت: «بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی، بمباران بی‌رویه مناطق پرجمعیت ممکن است به جنایت جنگی تبدیل شود.»

وی ادامه داد: بنابراین واضح است که تشدید خصومت‌ها در رفح در این شرایط می‌تواند منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود و ما باید هر کاری که در توان داریم برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرده است حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در خیابان‌های رفح واقع در جنوب غزه آواره هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی افزود که پیشرفت‌هایی در خصوص توافق برای آزادی گروگان‌ها و وقفه در جنگ وجود دارد.

وی تصریح کرد: «پاسخی از سوی حماس وجود دارد و مذاکرات در حال حاضر ادامه دارد.» رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت که قصد ندارد وارد جزئیات شود.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر در نشست خبری مشترکی با همتای آمریکایی خود گفت: پاسخ حماس را دریافت کردیم و امیدوارکننده به نظر می‌رسد و امیدواریم که به زودی نتایج بیشتری را کسب کنیم. پاسخ حماس شامل برخی مخالفت‌ها بوده، اما در مجموع پاسخ آن‌ها مثبت بوده و دلگرم کننده است.

نخست وزیر قطر گفت: با توجه به حساسیت مرحله مذاکرات، نمی‌توان اکنون وارد جزئیات پاسخ جنبش حماس شد، اما مذاکرات پیشرفت داشته است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز که در ادامه سفر منطقه‌ای خود در قطر به سر می‌برد، با بیان اینکه توافق میان اسرائیل و حماس امکان پذیر و ضروری است، اعلام کرد که آمریکا اکنون در حال بررسی پاسخ حماس به پیشنهادات ارائه شده است. فردا با مقامات اسرائیل در این زمینه گفتگو خواهم کرد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا