واکنش رسانه های غربی به مصاحبه پوتین با کارلسون؛ امکان انزوای روسیه وجود ندارد


واکنش رسانه های غربی به مصاحبه پوتین با کارلسون؛ امکان انزوای روسیه وجود ندارد

رسانه های غربی از مصاحبه ولادیمیر پوتین با تاکر کارلسون تمجید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های غربی می نویسند که مصاحبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی نشان داد که غرب نتوانسته رهبر روسیه را منزوی کند.
نشریات غربی همچنین خاطرنشان می‌کنند که این مصاحبه بر "اعتماد تاکتیکی" پوتین در لحظه‌ای حساس برای اوکراین، زمانی که کی‌یف با مشکلات جدی در میدان نبرد مواجه شد و موضوع کمک‌های آمریکا در کنگره مطرح بود، تأکید کرد.
نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال توجه را به این واقعیت جلب می کند که کارلسون اولین روزنامه نگار خارجی بود که از آغاز عملیات ویژه در اوکراین توانست با پوتین مصاحبه کند. روزنامه آلمانی Handelsblatt به نوبه خود می نویسد که این مصاحبه "با تنش در انتظار بود."
مجله آمریکایی رولینگ استون معتقد است که پوتین لحن مصاحبه را در طول گفتگو تعیین کرد.
این نشریه نوشت: این یک مصاحبه نبود، بلکه پوتین نشان داد که چگونه می‌توانست بر یکی از برجسته‌ترین چهره‌های رسانه‌های آمریکایی غلبه کند.
به گزارش نیویورک تایمز، علیرغم این واقعیت که کشورهای غربی قصد داشتند رئیس جمهور روسیه را از "باشگاه رهبران جهان" کنار بگذارند، پوتین اکنون منزوی به نظر نمی رسد. این روزنامه خاطرنشان می کند که رهبر روسیه اکنون از نوعی محبوبیت در ایالات متحده برخوردار است.
تعدادی از رسانه ها خاطرنشان کردند که بخش قابل توجهی از مصاحبه به گشت و گذار در تاریخ اختصاص یافته است. دیلی بیست "درس های تاریخ" را یکی از تاکتیک های مورد علاقه پوتین نامید. Handelsblatt همچنین خاطرنشان می کند که رئیس جمهور روسیه با اطمینان در مورد تاریخ صحبت کرد.
نیویورک تایمز نیز به نوبه خود توجه خود را به سخنان پوتین در مورد عملیات ویژه جلب کرد. این روزنامه معتقد است که رهبر روسیه بیشتر از حد معمول مستقیماً در مورد چگونگی پایان عملیات ویژه در اوکراین - توافق با غرب - صحبت کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس دولت روسیه گفت که پوتین با کارلسون مصاحبه کرد زیرا موضع او با دیگران متفاوت است، "به هیچ وجه طرفدار روسیه نیست، طرفدار اوکراین نیست، بلکه طرفدار آمریکاست." به گفته پسکوف، موضع کارلسون به طور متضادی با موضع رسانه های سنتی آنگلوساکسون متفاوت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید