سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!


سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

افراد سرشناسی که در جوانی و یا میانسالی بر اثر سرطان فوت کردند.

اگرچه سرطان سال‌هاست خیلی‌ها را درگیر کرده است اما چهره‌های مشهوری که در ایام جوانی با این بیماری مبارزه کردند ولی شکست خوردند و تسلیم مرگ شدند کم نیستند.

بودند افراد سرشناسی مثل استاد شجریان، بانو مهستی، ایرج قادری، خسرو شکیبایی، ناصر حجازی و.... که بر اثر سرطان درگذشتند.

در این مقاله قصد داریم افراد سرشناسی که در جوانی و یا میانسالی بر اثر سرطان فوت کردند را مورد بررسی قرار دهیم:

آرش میراحمدی / بازیگر

سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

آرش میراحمدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود که در آثاری همچون «خنده بازار»، «محله گل و بلبل» و … حضور داشت. میراحمدی به دلیل بیماری سرطان کبدی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت. او تحت درمان و گذراندن مراحل شیمی‌درمانی بود که دکتر متوجه شد سطح زردی‌اش بالا است و باید با ئی‌آرسی‌پی برای دفع سموم در کیسه صفرا استنت‌گذاری شود. پس از گذراندن چند روز و بهبود وضعیت و ترخیص از بیمارستان، میراحمدی بار دیگر به بیمارستان برده شد و به کما رفت و در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ درگذشت.

مرتضی پاشایی/ خواننده

سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

پاشایی با پخش آهنگ ها و ترانه‌های خود در فضای مجازی به شهرت رسیده بود، و آلبوم یکی هست را برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ منتشر کرد. مرتضی پاشایی در سال ۱۳۹۲ به بیماری سرطان معده مبتلا شد و درمان خود را در همان سال ها شروع نمود و تحت شیمی درمانی قرار گرفت، اما متاسفانه در ۱۶ آبان ۹۳ به دلیل تب شدید به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شد و سرانجام در ۲۳ آبان سال ۱۳۹۳ بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد. جمعیت بسیاری در مراسم تشییع او حضور داشتند و سرانجام با بدرقه طرفدارانش در بهشت زهرا آرام گرفت.

ماهچهره خلیلی / بازیگر

سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

ماه چهره خلیلی از بازیگران خوش چهره و خوش اخلاق سینمای ایران است. او نوه ی پروین سلیمانی بود. در طی فعالیت خود بیش از ۳۰ اثر را در کارنامه خود ثبت کرده که از مشهورترین آن ها به مختارنامه و چشمان سیاه می توان اشاره نمود. ماه چهره در اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در سن ۴۳ سالگی جان خود را از دست داد. خبر مرگ او طرفدارانش را شوکه و اندوهگین نمود. ماه چهره خلیلی در۱۷ مرداد سال ۱۳۹۹ در آرامستان مسلمانان هندون در لندن به خاک سپرده شد.

بهنام صفوی / خواننده

سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

بهنام صفوی از هنرمندان جوانی بود که در سال های اخیر در زمینه خوانندگی و آهنگسازی به شهرت رسیده بود و متاسفانه در سال ۱۳۹۲ بود که متوجه وجود تومور مغزی شد. با اینکه بیماری پیشرفت زیادی داشت درمان خود را شروع کرد. در سال ۱۳۹۴ عمل جراحی موفقی داشت و حال بهبود یافت. در طی این مدت همچنان تحت نظر پزشک قرار داشت و توانست آلبوم جدیدی به نام معجزه را انتشار دهد. در سال ۱۳۹۶ بود که بیماری سرطان او مجدد بازگشت و در بیمارستان بستری شد. در طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ بارها مورد عمل جراحی قرار گرفت و سرانجام در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ بعد از ۶ سال مبارزه با سرطان در گذشت. مراسم تشییع و یادبود او با حضور طرفداران زیادی انجام شد و در نهایت در قطعه هنرمندان بهشت معصومه در شاهین شهر آرام گرفت.

دنیا فنی‌زاده / عروسک‌گردان

سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

دنیا فنی زاده عروسک گردان مجموعه های کلاه قرمزی، شهر موش ها، گربه آوازخوان، خاله قورباغه، زاغچه کنجکاو و چتر با آواز باران بود. پدر دنیا، پرویز فنی زاده از بازیگران سینما و تلویزیون بود. در شهریور ماه ۹۵ مادر دنیا، هایده غیوری خبر از بیماری سرطان عضله دخترش داد. غیوری عنوان کرد که سرطان علاوه بر عضله دست راست، پشت گردن او را هم درگیر کرده است. غده موجود در دست راستش به اندازه‌ای بزرگ شده بود که توانایی عروسک گردانی را از دنیا گرفته بود و سال قبل از مرگش با دست چپ عروسک گردانی کلاه قرمزی را انجام داد. فنی زاده پس از تحمل چند سال بیماری سرطان سارکوم سرانجام صبح روز چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ در سن ۴۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران از دنیا رفت.

بابک معصومی / فوتسالیست

سرطان، جان این 6 ایرانی را خیلی سریع گرفت!

بابک معصومی کاپیتان و بازیکن تیم ملی فوتسال ایران بود و برای مدتی در سال ۱۳۸۸ سرمربی تیم فوتسال پرسپولیس بود.شنیدن خبر بیمارى سرطان خون بابک معصومى شوک بزرگى به جامعه ورزش بود. او در حین شیمى درمانى حتى به هپاتیت مبتلا شد که بیش از ۵۰۰ میلیون ویروس در بدنش منتشر کرد. معصومی از سال ۱۳۸۸ با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کرد. ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ بابک پس از سردرد شدید به یکی از درمانگاه های کرج برده شد ساعاتی بعد درگذشت. او پیش از مرگ گفته بود: می خواهم به کسانی که سرطان دارند و در خانه در انتظار مرگ نشسته اند، ثابت کنم که می شود سرطان را هم دریبل زد اما دوام نیاورد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک