درگ مکلارن 720S و 750S، ظاهر مشابه، عملکرد متفاوت


درگ مکلارن 720S و 750S، ظاهر مشابه، عملکرد متفاوت

مک‌لارن ۷۵۰S قدرت بیشتر و وزن کمتری از ۷۲۰S دارد و قاعدتاً باید بتواند به‌راحتی آن را مغلوب کند اما آیا واقعاً چنین خواهد بود؟ هرچند مک‌لارن F1 هنوز هم یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود اما سرنوشت این شرکت تا زمان معرفی MP4...

مک‌لارن ۷۵۰S قدرت بیشتر و وزن کمتری از ۷۲۰S دارد و قاعدتاً باید بتواند به‌راحتی آن را مغلوب کند اما آیا واقعاً چنین خواهد بود؟

هرچند مک‌لارن F1 هنوز هم یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود اما سرنوشت این شرکت تا زمان معرفی MP4 12C نامشخص بود. طرفداران مک‌لارن از بازگشت این برند خوشحال شدند اما این فقط شروع کار بود زیرا ۱۲C راه را برای ساخت ۶۵۰S باز کرد که خود منجر به تولد ۷۲۰S شد. این سوپرکار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تولید آن در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید. حال به ۷۵۰S رسیده‌ایم که میراث دار بیش از یک دهه پیشرفت در ساخت سوپراسپرت است. این همچنین آخرین محصول بنزینی خالص مک‌لارن خواهد بود.

۷۵۰S از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۷۲۰S استفاده می‌کند اما حالا ۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه بر این، سوپرکار جدید مک‌لارن کمی از سلف خود سبک‌تر است. بنابراین، پیش‌بینی نتیجهٔ درگ بین این دو ماشین سخت نخواهد بود. البته خطای انسانی، تفاوت لاستیک‌ها و فقدان کشش کافی می‌تواند روی نتیجهٔ مسابقه تأثیر داشته باشد و اثر قدرت بیشتر و وزن کمتر را از بین ببرد. به همین دلیل، درحالی‌که دو بار مسابقه بین این دو ماشین طبق انتظار پیش می‌رود، در مسابقهٔ سوم رانندهٔ ۷۲۰S بهتر عمل می‌کند و پیروز می‌شود.

بااین‌حال، زمانی که همه‌چیز برای ۷۵۰S به‌خوبی پیش می‌رود، عملکرد واقعی خود را نشان می‌دهد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که نسخهٔ قبلی برای انجام این کار به ۰.۳ ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. بااین‌حال، کسانی که اقدام به خرید ۷۵۰S کرده‌اند، ممکن است از دیدن نتیجهٔ مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز خوشحال نشوند.

مقایسه مشخصات فنی

مک‌لارن ۷۲۰S مک‌لارن ۷۵۰S
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۴۱۹ کیلوگرم ۱۳۸۹ کیلوگرم
محور محرک عقب عقب

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اختلاف عجیب قیمت خودرو از کارخانه تا بازار