برگزاری اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت


برگزاری اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مجمع اولین شرکت سپرده‌گذاری استانی سهام عدالت مربوط به استان خراسان شمالی امروز دوشنبه ۲۳ بهمن برگزار شد.

برگزاری اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مجمع اولین شرکت سپرده‌گذاری استانی سهام عدالت مربوط به استان خراسان شمالی امروز دوشنبه ۲۳ بهمن برگزار شد. صورت‌های مالی سنوات گذشته تصویب و اعضای هیات مدیره برای ۳ سال آینده انتخاب شدند و بقیه موارد دستور جلسه هم به تصویب سهامداران رسید.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: به طور کل مجمع به شکل الکترونیک برگزار شد. یعنی سهامدارانی هم که به شکل حضوری آمدند با در نظر گرفتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در محل برگزاری مجمع توانستند به شکل الکترونیکی در مجمع شرکت کنند.

او گفت: در نهایت مجمع به خوبی برگزار شد و مشکل خاصی هم وجود نداشت.

روند برگزاری مجامع از سال ۹۹ متوقف شده بود و در این خصوص رئیس سازمان بورس مجید عشقی گفته بود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود. از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌شان تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند. بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آن‌ها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع این‌ها برگزار نشد./باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین