یک مقام بلندپایه یمن : برای حمله زمینی آمریکا آمادگی کامل داریم


 یک مقام بلندپایه یمن : برای حمله زمینی آمریکا آمادگی کامل داریم

اقتصادنیوز : یکی از اعضای ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که آمریکا در صورت حمله زمینی به یمن با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد حملات آمریکا و انگلیس علیه صنعاء، الحدیده و دیگر استان‌های یمن موثر نیست.

آمریکا و انگلیس در مرحله اخیر چندین بار حمله هوایی علیه اهداف یمنی انجام دادند و مقامات یمنی بارها تاکید کردند که این حملات بی‌اثر بوده و مانع حمایت‌های یمن از ملت مظلوم فلسطین در غزه نخواهد شد.

خبر مرتبط
حمله موشکی ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن

اقتصادنیوز : فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بار دیگر امروزچهارشنبه گفت که «حوثی‌ها (انصارالله) حملاتی با موشک‌های بالستیک ضد کشتی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.»

الحوثی که با شبکه الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد که حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس در مرحله اخیر شکست‌خورده و بی‌نتیجه بوده و یمن «هیچ نگرانی نسبت به اقدام نظامی زمینی این ۲ کشور برای سلطه بر سواحل یمن در دریای سرخ ندارد».

الحوثی در بخش دیگری خاطرنشان کرد حمله زمینی این ۲ کشور آن چیزی است که ملت یمن می‌خواهد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «آمریکا اگر نیروهایش را به یمن بفرستد با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود. مردم یمن اکنون از آمادگی بالایی برخوردار است و گزینه‌هایی برای شکست راهبردی آمریکا در منطقه دارد».

او تاکید کرد که پیام عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و خلیج عدن توقف وحشیگری رژیم صهیونیستی و جنایت نسل‌کشی‌های آن در غزه است که با حمایت و مشارکت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز روز گذشته- دوشنبه- از انجام عملیات جدیدی توسط ارتش این کشور علیه یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

منابع آگاه در نهادهای دریانوردی به روزنامه الاخبار گفتند: کشتی باری آمریکایی «استار آیریس» که نیروهای مسلح یمن دوشنبه اعلام کرد آن را با تعدادی موشک دریایی مناسب هدف قرار داده است، حامل تجهیزات پیشرفته فناوری بود و به سمت هند در حرکت بود و از بندر «نورفولک» آمریکا راهی دریای سرخ شده بود.

این منابع اعلام کردند: این کشتی از روز شنبه در نزدیکی جیبوتی متوقف شده بود و قبل از ورود به دریای سرخ پرچم جزایر مارشال را حمل می‌کرد و سپس با ورود به دریای سرخ با برافراشتن پرچم ایران سعی در استتار خود داشت.

منابع الاخبار در ادامه گفتند: دستگاه‌های اطلاعات یمن اکنون به شدت تحرکات کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را زیر نظر دارند و لحظه به لحظه تحرکات آنها را دنبال می‌کنند.

طبق گفته این منابع، آمریکایی‌ها پیشتر نیز اقدام مشابهی را انجام داده و تلاش کرده بودند کشتی «استار ناسیا» یونان را با برافراشتن پرچم چین از دریای سرخ عبور دهند، اما موفق نشدند و این کشتی آنها نیز هدف قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟