ادعای عجیب نتانیاهو درباره مذاکرات/ تل‌آوویو برای توافق با حماس شرط گذاشت


ادعای عجیب نتانیاهو درباره مذاکرات/ تل‌آوویو برای توافق با حماس شرط گذاشت

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد که هیچ پیشنهاد جدیدی از طرف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ارایه نشده و تنها تغییر موضع آنها می تواند باعث پیشرفت در مذاکرات با هدف آتش‌بس و آزادی اسرا شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، تصمیم درباره عدم اعزام هیات مذاکره کننده را بدون اطلاع «بنی گانتس» و «گابی ایزنکوت» از اعضای کابینه جنگ اتخاذ کرده است.

در همین راستا، شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داد: روسای موساد، شاباک و ژنرال نتسان آلون چارچوب کلی جدیدی را برای توافق پیشنهاد کرده اند که بررسی آن نیز در یک گفت وگوی کوتاه بدون حضور گانتس و ایزنکوت انجام گرفته است.

از سوی دیگر، دفتر نتانیاهو بدون توجه به مطالبات گزاف رژیم، ادعا کرد که «نخست وزیر بر عدم تسلیم مقابل خواسته های توهم آمیز حماس تاکید دارد.»

در همین ارتباط به دنبال تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن هیات مذاکره کننده، خانواده های اسرای صهیونیست در غزه اعلام کردند برخی از اعضای کابینه اسراییل تصمیم گرفته اند آنها را فدا کنند.

خانواده های اسرای صهیونیست همچنین اعلام کردند از روز پنجشنبه در تجمع در مقابل ستاد مشترک ارتش این رژیم شرکت خواهند کرد.

این خانواده ها در واکنش به تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیات مذاکره کننده به قاهره اعلام کردند: در صورتی که نخست وزیر و برخی از اعضای کابینه تصمیم به رها کردن پیگیری سرنوشت اسرا و کشته شدن آنها گرفته اند، ما با میلیون ها اسرائیلی مواجه خواهیم بود که می دانند همین افراد، فردا فرزندان آنها را نیز به حال خود رها خواهند کرد.

از سوی دیگر، «یاکوف ناگل» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: سرانجام مشخص خواهد شد دیدگاهی که نتانیاهو به طور علنی مطرح می کند و بر اساس آن جنگ نباید تا تحقق پیروزی کامل متوقف شود، مشکل ساز خواهد بود. این اصطلاح و مفهوم آن برای ارتش و نهادهای نظامی اسراییل مبهم و ممکن است به پیروزی با پرداخت بهای سنگین منجر شود که زیان های آن بیش از دستاوردهایش خواهد بود.

بامداد چهارشنبه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که نخست‌وزیر این رژیم، طرح پیشنهادی موساد و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) برای توافق با حماس را رد کرده است.

خبرگزاری «سما» فلسطین در این باره به نقل از شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو طرح پیشنهادی موساد، شاباک و ارتش این رژیم برای توافق با حماس بر سر تبادل اسرا را رد کرده است.

این شبکه صهیونیستی پس از پایان نشست قاهره به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی گزارش داد: تغییری در موضع حماس در رابطه با پیشنهاد توافق مبادله اسرا و آتش‌بس وجود ندارد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هیات اسرائیلی به ریاست رئیس موساد بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت قاهره را ترک کرده است.

شبکه العربیه اما به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که دور کنونی مذاکرات قاهره در مورد آتش‌بس، ۲ یا سه روز طول خواهد کشید.

در همین رابطه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی اعلام کرد: شرکت هیات اسرائیلی در مذاکرات قاهره در پاسخ به درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

براساس این گزارش، اختلاف بین سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از رفتن هیات این رژیم به قاهره وجود داشت و همین امر باعث شد که ژنرال «نیتزان آلون» در فلسطین اشغالی بماند و در مذاکرات شرکت نکند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جزئیاتی تازه درباره کمدی جدید پژمان جمشیدی در سینما!