افزایش فعالیت هسته اصلی بارشی در لرستان


افزایش فعالیت هسته اصلی بارشی در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از پنجشنبه شب تا جمعه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود.

بهروز مرادپور، ۲۶ بهمن ماه در رابطه با تحلیل شرایط جوی لرستان، گفت: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و با تأکید بر هشدارهای صادر شده، از امروز لغایت روز یکشنبه به تناوب و با شدت و ضعف شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی جو استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا برای همه نقاط استان بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مرادپور افزود: در این مدت بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت رگبار برف و در نواحی مستعد و گرمسیر به صورت رگبار تگرگ است.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از پنجشنبه شب تا جمعه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود که این شرایط جوی ناپایدار مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خشکه رودها، کولاک برف در محورهای مواصلاتی، مه آلودگی هوا و... را به دنبال خواهد داشت. لذا جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مرادپور افزود: شایان ذکر است طی روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به فعالیت امواج پایانی سامانه علاوه بر پوشش ابر و گاهی وزش باد قابل ملاحظه، وقوع بارش‌هایی به صورت پراکنده و گاهی رگباری را در سطح منطقه انتظار داریم.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دماهای روزانه و شبانه روند کاهشی را نشان می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟