رسانه: مصاحبه پوتین موثرتر از موشک بود


رسانه: مصاحبه پوتین موثرتر از موشک بود

وضعیت کاملاً غیرمنتظره: تعداد کل افرادی که مصاحبه پوتین با کارلسون را خوانده و تماشا کردند از یک میلیارد نفر گذشت.

اسپوتنیک: "عصمت اوزچلیک" در مقاله ای منتشره در روزنامه "آیدینلیک" ترکیه ارزیابی خود را از اهمیت مصاحبه ولادیمیر پوتین با تاکر کارلسون ارائه می دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
مصاحبه او با تاکر کارلسون اولین مصاحبه ای است که از زمان آغاز عملیات ویژه در اوکراین با یک روزنامه نگار غربی و به ویژه یک آمریکایی انجام شده است.
رهبر روسیه دو ساعت و شش دقیقه صحبت کرد. به 60 سوال پاسخ داد.
تاکر کارلسون
تاکر کارلسون روزنامه نگار نزدیک به دونالد ترامپ است. مصاحبه او با پوتین در شبکه اجتماعی"ایکس" که به ایلان ماسک، کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی تعلق دارد، منتشر شد.
تنها در 35 دقیقه، 85 میلیون توییت ارسال شد. مصاحبه رئیس جمهور روسیه با یک روزنامه نگار آمریکایی را در یک روز 170 میلیون نفر تماشا کردند. تعداد لایک ها نیز به میلیون ها نفر برآورد می شود. به اینها باید پخش تلویزیون و سایر کانال های خبری را هم اضافه کنیم... تعداد کل کسانی که مصاحبه را خوانده و تماشا کرده اند، از یک میلیارد نفر گذشت.
وحشت و سراسیمگی در دولت آمریکا
پس از مصاحبه پوتین و کارلسون، رهبری ایالات متحده که نگران علاقه مردم به این مصاحبه بود، سردرگم شد. دولت پنهان ایالات متحده نگران است، بنابراین کسانی به رئیس جمهور روسیه "حمله" می کنند و افراد دیگر به روزنامه نگار حمله می کنند.
فضای وحشت واقعی حکم فرما است. اما آیا فقط در آمریکا؟ خیر، همه کشورهای ناتو شوکه شده اند. آنها انتظار چنین چیزی را نداشتند. وضعیت کاملا غیرمنتظره است. جهان در حال ارزیابی این حرکت رهبر روسیه است: "از یک طرف رئیس جمهور آمریکا است که به سختی راه می رود و اگر حرف بزند، حرف های بیهوده می زند... از طرف دیگر، پوتین بسیار تحصیلکرده و دانا است. او در جبهه نیز پیروز می شود. برتری روانی نیز به نفع اوست. ایالات متحده از اوکراین و کشورهای اروپایی استفاده کرد تا روسیه را در موقعیت دشواری قرار دهد. پوتین از درون به آمریکا ضربه زد. مصاحبه او از همه موشک‌های ممکن، مؤثرتر بود".
اروپا
در اوکراین، اروپایی ها از ایالات متحده پیروی کردند. و اکنون اتحادیه اروپا بهای گزافی می پردازد. تنش در همه بخش ها وجود دارد. تلاش می شود کاری انجام شود تا بار بحران به دوش کارگران گذاشته شود. اما واضح است که این کار آسانی نخواهد بود. کارگران دست به اعتصاب و تظاهرات زدند...
کشاورزان
در شرایط درگیری اوکراین، اعتراضات کشاورزان در آلمان، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، بلژیک، هلند، رومانی، لهستان، لتونی، لیتوانی و در نهایت یونان برگزار می شود. آنها جاده ها را با تراکتور مسدود می کنند. سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا منجر به افزایش هزینه ها، کاهش درآمد و مالیات های گزاف شده است. کشاورزان در جواب علیه واردات محصولات کشاورزی ارزان قیمت از اوکراین شورش می کنند.
واکنش به تامین مالی اوکراین
کشورهای اروپایی به اجماع رسیدند و تصمیم گرفتند کمک های جدیدی به اوکراین اختصاص دهند. رقم کمی نیست - 50 میلیارد یورو. کشاورزان پاسخ دادند. این روزها آنها در قلب اتحادیه اروپا بودند و پارلمان اروپا در بروکسل را محاصره کردند. آنها چنین شعار دادند: " کشاورز نباشد، غذا هم نیست"، "از مسکو نترسید - از واشنگتن بترسید".
کشاورزان همه چیز را می بینند. آنها دلیل اتفاقاتی که برایشان می افتد را می دانند. و به همین دلیل است که می گویند: "اگر درگیری نظامی وجود نداشت، تجارت ما آسیب نمی دید، هزینه ها افزایش نمی یافت".
بی ثباتی حکومت ها
در شرایط درگیری اوکراین، تغییر حکومت در بسیاری از کشورهای اروپایی در حال وقوع است. در بریتانیا، نخست وزیران مدت زیادی نمی مانند. در فرانسه امتیاز مکرون صفر است. همین امر در مورد آلمان نیز صدق می کند. صدراعظم ممکن است پس از اولین انتخابات برود. و در دیگر کشورها که دنباله روی ایالات متحده هستند چه می شود؟ در همه آنها دولت متزلزل است.
همه چیز دقیقاً به همان چیزی رسیده است که می شد در همان ابتدای درگیری پیش بینی کرد - روزهای بدی در انتظار اروپا است!

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم