شرکت هزاران فلسطینی در نماز جمعه با وجود تشدید محدودیت‌ها


شرکت هزاران فلسطینی در نماز جمعه با وجود تشدید محدودیت‌ها

اقتصادنیوز: اشغالگران صهیونیست، محدودیت‌ها علیه فلسطینیان ساکن قدس را تشدید کردند. با این وجود، ده‌ها هزار فلسطینی در نماز جمعه حاضر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رژیم اشغالگر صهیونیستی به محاصره شدید مسجدالاقصی ادامه می‌دهد، اما با وجود محدودیت‌ها، ده‌ها هزار فلسطینی در نماز جمعه شرکت کردند. کارکنان شهرداری قدس اشغالی، میدان سوق الجمعه را که در کنار باب الاسباط یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی قرار دارد، تخریب کردند تا آن را مصادره کنند.

در پاسخ به دعوت‌ها از اهالی قدس برای رفتن به مسجدالاقصی و شکستن محاصره اشغالگران علیه آن، ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران و اعتکاف کنندگان از قدس اشغالی و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ به طرف مسجدالاقصی حرکت کردند. این اقدام، با وجود محدودیت‌ها و ایست‌های بازرسی اشغالگران در اطراف بخش قدیمی شهر قدس برای جلوگیری از حرکت نمازگزاران صورت گرفت. نظامیان اشغالگر، شماری از نمازگزاران فلسطینی را ضرب و جرح کردند و روی زمین کشیدند.


باسم الوعری فعال فلسطینی از اهالی قدس: در واقع محدودیت‌های زیادی برای ما ایجاد می‌کنند. ایست‌های بازرسی زیادی وجود دارد. هر چند متر یک ایست بازرسی ایجاد کرده اند. از حضور کودکان و جوانان در مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند.

برای تسلط بیشتر بر مسجدالاقصی، کارکنان شهرداری قدس اشغالی، میدان سوق الجمعه را که در کنار باب الاسباط یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی قرار دارد، تخریب کردند تا آن را به سود شهرک نشینان مصادره کنند. در حالی که این زمین متعلق به یکی از خانواده‌های فلسطینی ساکن قدس است.

علی خمیس عضو هیئت اقدام ملی فلسطین: دست شهرک نشینان را کاملا باز می‌گذارند تا مردم را در تنگنا قرار دهند، اما ما به ایستادگی ادامه می‌دهیم و بر نماز خواندن در مسجدالاقصی اصرار داریم.

از زمان اجرای عملیات طوفان الاقصی، شهر اشغالی قدس شاهد محاصره شدید از سوی نظامیان اشغالگر بوده است و آن را به طور کامل از بقیه کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ جدا کرده اند.
نبش قبر‌ها و جلوگیری از ورود نمازگزاران و محاصره زمین‌های اطراف مسجدالاقصی که نخستین قبله مسلمانان است، ادامه دارد و اشغالگران اسرائیلی هر روز، برای تسلط بیش از پیش بر این محل مقدس تلاش می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟