حملات موشکی حزب الله به 4 مقر نظامی رژیم صهیونیستی/ بمباران شهر رفح


حملات موشکی حزب الله به 4 مقر نظامی رژیم صهیونیستی/ بمباران شهر رفح

شبکه «الجزیره» بامداد امروز (یکشنبه ) در خبری فوری گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران، اردوگاه «یبنا» در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. خبرنگار شبکه «المیادین» نیز گزارش...

شبکه «الجزیره» بامداد امروز (یکشنبه ) در خبری فوری گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران، اردوگاه «یبنا» در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

خبرنگار شبکه «المیادین» نیز گزارش داد که در بمباران اردوگاه آوارگان در شمال شهر رفح، ۶ نفر از جمله دو کودک و یک زن به شهادت رسیدند.پیشتر روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابع مطلع نوشت که اظهارات مقامات تل‌آویو درباره احتمال حمله به رفح ممکن است حماس را برای دستیابی به توافق آزادی اسرای صهیونیست تحت فشار قرار دهد.

با این حال شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که مصر درحال ساخت یک منطقۀ حائل دیوارکشی‌شده در مرز غزه است.این ساخت‌وساز در حالی انجام می شود که بیم آن می‌رود که وضعیت انسانی وحشتناک در غزه با حمله زمینی اشغالگران به رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه که محل اسکان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی گریخته از جنگ است، وخیم‌تر شود.

حملات موشکی حزب الله به 4 مقر نظامی رژیم صهیونیستی/ بمباران شهر رفح

همچنین «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر گفت که قاهره آواره‌شدن فلسطینی‌ها از نوار غزه را غیرقابل قبول می‌داند اما کشورش با آنها رفتار انسانی خواهد داشت.

منابع خبری بامداد امروز( یکشنبه) از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند، جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در یک مکان بسیار کوچک در خود جای داده است.

حملات موشکی حزب الله به 4 مقر نظامی رژیم صهیونیستی

جنبش حزب الله در واکنش به حملات صهیونیستها به مناطقی از لبنان و در ادامه حمایتهای خود از مردم غزه، امروز( یکشنبه ) چهار مقر متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی را با چند فروند موشک هدف قرار داد.

جنبش حزب الله لبنان در ادامه حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به حملات به مواضع و شهرکهای رژیم صهیونیستی ادامه داد.

حزب الله با انتشار بیانیه‌هایی خبر داد که ساعت 13 به وقت محلی، مقر نظامی «برانیت» را با موشک «فلق-1» هدف حمله موشکی قرار داده که این موشکها به هدف اصابت کرده است.

حمله بعدی حزب الله ساعت 14 به وقت محلی بود که در جریان آن، مقر نظامی «رویسات العلم» واقع در مزارع شبعا هدف قرار گرفت. این حملات هم با چند موشک انجام شده است.

حمله سوم نیروهای مقاومت لبنان ساعت 14 بود که در پی آن، مقر نظامی «السماقه» هدف حملات موشکی قرار گرفت. این مقر هم در مزارع شبعا قرار دارد.حمله چهارم حزب الله ساعت 14 و 45 دقیقه صورت گرفت که در جریان آن، محل تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف مقر نظامی «الضهیره»، موشک‌باران شد. این موشکها نیز به هدف اصابت کرده است.

تظاهرات مجدد صهیونیست‌ها در تل‌آویو و قدس اشغالی

هزاران نفر از شهرک‌نشینان خیابان‌های شهر تل آویو را مسدود کرده وبا برپایی تظاهرات در تل‌آویو و قدس اشغالی بار دیگر خواستار امضای هر چه زودتر توافق مبادله اسرا با حماس شده‌اند.

به گزارش شهاب نیوز، صهیونیست‌ها با سردادن شعارهایی خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد با وجود تدابیر امنیتی پلیس، تظاهرات کنندگان موفق شدند خیابان کابلان در تل آویو را از هر دو جهت مسدود کنند.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد هزاران صهیونیست در قدس و تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

تظاهرات بزرگ حمایت از فلسطین در لندن و بازداشت ۱۲ نفر

ده‌ها هزار نفر از مردم انگلیس به‌منظور اعلام حمایت از فلسطین به خیابان‌های لندن آمدند.

تظاهرات‌کنندگان ضمن تجمع در «پارک لین» در مرکز لندن بنرهایی با عبارت‌های «همین حالا آتش‌بس اعلام کنید» را در دست داشتند و فریاد «آزادی فلسطین» سر می‌دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد اعتراضی در لندن پس از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه به یک رویه تبدیل شده است.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات خبر داده‌اند بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر از مردم انگلیس در این رویداد شرکت کردند.

پلیس لندن اما ۱۲ نفر را به دلیل آنچه «نفرت‌پراکنی نژادی» خواند و همچنین ادعای «حمله به نیروهای امدادی» بازداشت کرد.

گروه ۷ نسبت به کوچ اجباری مردم غزه هشدار دادند

وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه هفت»(G7) نگرانی خود را درباره «خطر کوچاندن اجباری غیرنظامیان فلسطینی به خارج از نوار غزه» و همچنین «پیامدهای ویرانگر احتمالی ناشی از عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در شهر رفح» ابراز کردند.

ایتالیا که در حال حاضر ریاست این گروه را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیران خارجه گروه ۷ خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای مقابله با بحران فاجعه انسانی در غزه به ویژه درد و رنج ۱.۵ میلیون غیرنظامی شدند که به رفح پناه برده‌اند.

بر اساس این بیانیه، وزیران خارجه بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده همچنین نگرانی خود را درباره عواقب ویرانگر عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ابراز کردند.

در ادامه بیانیه ایتالیا آمده است: اعضای گروه ۷ آمادگی خود را برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور انجام اصلاحات لازم و توانمندسازی آن برای بر عهده گرفتن مسئولیت در غزه و کرانه باختری اعلام کرده‌اند.

همچنین گروه ۷ خواهان حل بحران انسانی غزه و آزادی فوری همه اسرا شده و در عین حال مدعی شدند رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.

حمله هوایی انگلیس و آمریکا به ۳ منطقه در غرب یمن

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شامگاه شنبه، مناطق «الکثیب»، «الطائف» و «الجاح» در یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس در یک حمله هوایی منطقه «راس عیسی» در استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داده بودند.

آمریکا و انگلیس در دو ماه اخیر بیش از ۴۰ بار دست به بمباران یمن زده‌اند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز شنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی در این باره گفت: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی ما نفتکش انگلیسی «POLLUX» را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد.

نتانیاهو: در هر شرایطی حمله به رفح اجرا خواهد شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در صورت توافق برای تبادل اسیران هم، عملیات نظامی در رفح اجرا خواهد شد.

به گزارش¬ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: حتی اگر توافقی درباره گروگان‌ها به دست آید، اسرائیل عملیات خود را در رفح اجرا خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد نظامیان ارتش صهیونیستی بر ادامه جنگ تا پایان اصرار دارند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما باید جنگ را تا پیروزی و نابودی حماس ادامه دهیم.

نتانیاهو اظهار داشت: «اسرائیل» جنگ غزه را تا تحقق تمامی اهدافش ادامه خواهد داد. خواسته‌های حماس یعنی شکست «اسرائیل» و ما آن را نخواهیم پذیرفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد چند روز پیش با عملیات آزادسازی اسرای اسرائیلی در غزه به رغم خطرات آن موافقت کرده است.

بنیامین نتانیاهو افزود: فشار نظامی ادامه خواهد داشت و ما تا نابودی گردان‌های حماس جنگ را ادامه می‌دهیم. به هیچ وجه تسلیم فشارهای بین‌المللی قرار نمی‌گیریم زیرا مصمم به نابودی حماس هستیم.

وی تأکید کرد کسانی که از ما می‌خواهند به رفح حمله زمینی نکنیم، در واقع از ما می‌خواهند که بازنده جنگ باشیم.

پروفسور حقوق بین الملل: اسرائیل توان نابود کردن حماس را ندارد

گابریل صوما پروفسورحقوق بین الملل در گفتگو با استودیوی شبکه العهد از واشنگتن گفت: بدون تردید آنچه که هم اکنون در غزه رخ می‌دهد، از موضوع حماس فراتر است. از نظر نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل حماس باید نابود شود، اما آیا اسرائیل واقعا می‌تواند حماس را نابود کند؟ به نظر من نمی‌تواند، زیرا حماس یک دکترین است. نابودی کامل حماس دشوار است.

برخی کودکان فلسطینی بر اثر سوء تغذیه می میرند

حسام ابو صفیه متخصص کودکان و رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه گفت:تعدادی از کودکان فلسطینی به سبب سوء تغذیه جانشان را از دست دادند.

بسیاری از بیماران به دلیل بروز عفونت‌های روده‌ای که کم آبی بدن آن را تشدید کرده است با وضعیت پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند.

به دلیل نبود برق بخش مراقبت‌های ویژه و بخش نوزادان در یک محیط و در یک بخش قرار دارد. بسیاری از کودکانی که متولد می‌شوند چه در خانه و چه در مراکز پناهندگی در وضعیت بسیار بدی به بیمارستان مراجعه می‌کنند. به دلیل سوء تغذیه نشانه‌های ضعف و رنگ پریدگی روی چهره نوزادان مشهود است.

مادرانی هم که به نوزادان خود شیر می‌دهند به دلیل سوء تغذیه شیر کافی ندارند.

قهرمانان کاراته پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند

حسن نافع، استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از شبکه سی بی سی نوشت: در رویدادی تاریخی.. کاراته کای اسرائیلی در مسابقات کاراته بین المللی در اسلوونی در بخش کاتا رتبه سوم را کسب کرد و پرچم رژیم اشغالگر را نمایش داد.اما غافلگیر شد چون کاراته کارانی که رتبه اول و دوم را کسب کردند، مصری بودند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.


حملات موشکی حزب الله به 4 مقر نظامی رژیم صهیونیستی/ بمباران شهر رفح

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سقوط یک پهپاد آمریکایی در یمن