چه تعداد نظامی اوکراین در آودیوکا اسیر و مفقود شدند؟


چه تعداد نظامی اوکراین در آودیوکا اسیر و مفقود شدند؟

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز می نویسد ارتش اوکراین گفت که تا 1000 سرباز نیروهای مسلح اوکراین در جریان عقب نشینی از آودیوکا اسیر یا مفقود شده اند.

"به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه به نقل از دو سرباز آگاه از شرایط این عقب نشینی می گوید: "به نظر می رسد بین 850 تا 1000 سرباز در عملیات اسیر یا مفقود شده اند."
همانطور که اشاره شد، این یک شکست فاجعه بار است که می تواند ضربه ای به روحیه نیروهای اوکراینی وارد کند.
به گفته منابع این روزنامه، عقب نشینی اوکراین از آودیوکا برنامه ریزی ضعیفی داشت و خیلی دیر آغاز شد. در همان زمان، مقامات آمریکایی به این نشریه می گویند که از دست دادن آودیوکا توسط اوکراین یک شکست استراتژیک مهم نیست.
در شب 17 فوریه، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور خروج از آودیوکا را صادر کرد و بعداً وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این دستور یک روز پس از شروع آزادسازی این شهر و عقب نشینی کنترل نشده نیروهای اوکراینی صادر شده است.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد، در 17 فوریه، در طی عملیات تهاجمی، واحدهای گروه نیروهای مرکز به طور کامل آودیوکا را آزاد کردند و تا عمق 8.6 کیلومتری پیشروی کردند. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود. اوکراین بیش از 1.5 هزار سرباز را از دست داد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!