صادرات تسلیحات به اسرائیل ادامه خواهد داشت؟


صادرات تسلیحات به اسرائیل ادامه خواهد داشت؟

اقتصادنیوز: دادگاه عالی لندن درخواست تعلیق صادرات تسلیحات انگلیسی به اسرائیل را رد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، این امر پس از آن صورت گرفت که ائتلافی از گروه‌های حقوق بشر در ماه ژانویه از دیوان عالی درخواست کردند تا بررسی قضایی تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر ادامه فروش قطعات یدکی و تسلیحات نظامی به اسراییل را تسریع بخشد. این گروه‌ها معتقد بودند که صادرات سلاح برای رژیم صهیونیستی خطر آشکاری برای قوانین بین المللی بشردوستانه است.

خبر مرتبط
انگلیس اسرائیل را تهدید کرد!

اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی به نقل از منابع دولتی انگلیس گزارش داد در صورت حمله زمینی اسرائیل به «رفح» ممکن است لندن صادرات تسلیحاتی خود را به این رژیم قطع کند.

با اینکه دادگاه حکم به رد این دادخواست داد، اما طبق آنچه وکلای دادستان در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گزارش داده‌اند طرف‌های شاکی در حال تجدیدنظرخواهی از این تصمیم هستند.

با افزایش جنایات در نوار غزه سازمان‌های طرفدار فلسطین شکایت‌های متعددی را برای جلوگیری از صادرات تسلیحات به اسراییل تنظیم کرده‌اند.

خبر مرتبط
دستورالعمل انگلیس برای اسرائیل/ راهکاری که دیوید کامرون برای جنگ غزه ارائه کرد!

اقتصادنیوز: دیوید کامرون گفت: «ما باید شاهد خروج رهبران حماس از غزه باشیم، باید ببینیم که ماشین تروریسم از بین می رود، باید افق مناسبی را برای مردم فلسطین و تشکیل یک دولت جدید ترسیم کنیم.»

در اواسط فوریه نیز دادگاه استیناف در لاهه رأی داد که هلند باید تحویل قطعات یدکی جنگنده‌های F-35 مورد استفاده اسراییل در نوار غزه را متوقف کند، زیرا «خطر آشکار» وجود دارد و این هواپیماها می‌توانند در نقض قوانین بین المللی مورد استفاده قرار گیرند.

شمار شهدای جنگ اسراییل در نوار غزه از ۷ اکتبر به ۲۹۱۹۵ نفر و شمار زخمی‌ها ۶۹۱۷۰ نفر رسیده است، در حالی که ایالات متحده بار دیگر پیش نویس قطعنامه الجزایر را در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در نوار غزه بود وتو کرد.

بمباران نوار غزه توسط اسراییل برای صد و سی و هفتمین روز با توجه به وضعیت فاجعه بار انسانی ادامه دارد، در حالی که مذاکرات بر سر آتش بس جدید و تلاش جامعه جهانی برای منصرف کردن اسراییل از حمله به رفح ادامه دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اگر واکسن پنوموکوک تزریق نکرده اید این خبر را بخوانید