وزارت دفاع روسیه محل های شدیدترین نبردها را در شهر آودیوکا نشان داد + فیلم


وزارت دفاع روسیه محل های شدیدترین نبردها را در شهر آودیوکا نشان داد + فیلم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سربازان تیپ موتوریزه 55 گارد منطقه نظامی مرکزی مسیری را نشان دادند که گروه های تهاجمی از طریق آن برای پاکسازی آودیوکا از وجود ملی گرایان اوکراینی راهی مرکز این شهر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، نظامیان روسیه در ویدئوی منتشره می گویند: "نفوذ عمیق تر و حرکت به سمت مرکز شهر وظیفه تیپ 55 گارد بود. گروه های تهاجمی از چندین جهت حمله کردند. نیروهای اصلی در امتداد خیابان سوبورنایا راه افتادند. تقریباً در هر خانه نقاط تیراندازی دشمن وجود داشت. در همان نزدیکی شبکه‌های سنگر و پناهگاه و در میان خانه‌ها تجهیزات نظامی وجود داشت."
یکی از شدیدترین نبردها در منطقه ایستگاه راه آهن رخ داد، جایی که آماده ترین یگان های نیروهای مسلح اوکراین در آنجا متمرکز بودند.
به گفته ارتشیان روسیه، تقریباً هر زیرزمینی به انبار مهمات تبدیل شده بود، جایی که مین های خمپاره انداز، نارنجک انداز دستی، جعبه های فشنگ و نارنجک برای نارنجک انداز نگهداری می شد. بیشتر این سلاح ها و مهمات وارداتی بود.
سربازان روسیه مقادیر زیادی سلاح رها شده توسط واحدهای اوکراینی را کشف کردند که مشارکت مستقیم مزدوران خارجی در نبردها را تایید می‌کند و در فیلم ضبط شده است.
در غروب 17 فوریه، وزیر دفاع سرگئی شویگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره تسخیر کامل شهر آودیوکا گزارش داد. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود. دشمن بیش از 1.5 هزار سرباز خود را از دست داد.
آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از شهر دونتسک دور شده و این شهر به طور قابل توجهی از حملات دشمن محافظت شود.
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور خروج از آودیوکا را در شب 17 فوریه صادر کرد، اما این سند یک روز پس از آغاز فرار کنترل نشده واحدهای اوکراینی از آودیوکا منتشر شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارزیابی رسانه‌ها از پنج کشتی قدرتمند روسیه