ارتش اوکراین در جریان آزادسازی شهر آودیوکا، حداقل ده کیلومتر به عقب رانده شد + فیلم


ارتش اوکراین در جریان آزادسازی شهر آودیوکا، حداقل ده کیلومتر به عقب رانده شد + فیلم

در جریان عملیات آزادسازی شهر آودیوکا، سربازان ارتش روسیه نیروهای اوکراینی را بیش از ده کیلومتر عقب راندند.

به گزارش اسپوتنیک، آندری موردویچف، فرمانده گروه مرکزی ارتش روسیه در جریان بازدید سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از منطقه اجرای عملیات ویژه نظامی این مطلب را به وی گزارش داد.
در وزارت دفاع روسیه تصریح کردند سپهبد آندری موردویچف، فرمانده گروه به وزیر دفاع روسیه گزارش داد که در جریان عملیات آزادسازی آودیوکا، دشمن بیش از ده کیلومتر از مواضع خود عقب رانده شد. نیروهای مسلح روسیه به پیشروی در راستا های خود ادامه می دهند".
شویگو امروز از گروه "مرکز" نیروهای مسلح روسیه در عملیات ویژه نظامی بازرسی کرد و در آنجا گزارش هایی از فرمانده گروه و افسران ستاد شنید.
به گفته موردویچف، شبه نظامیان نیروهای مسلح اوکراین به طور گسترده تسلیم می شوند.
این فرمانده نظامی گفت: "ما در حال حاضر حدود 200 اسیر را پس از پاکسازی بیرون آورده‌ایم و بر اساس اطلاعات دریافتی، در نظر داریم در روزهای آینده حدود صد اسیر دیگر را خارج کنیم.
در پاسخ، شویگو با یادآوری دستور مربوطه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، توجه ویژه ای را به نیاز به نگرش انسانی نسبت به سربازان اسیر شده دشمن جلب کرد.
موردویچف همچنین گزارش داد که علیرغم "نالیدن" رژیم کی یف در مورد کمبود شدید گلوله ها، از شدت حمله توپخانه دشمن کاسته نشده است.
همچنین نمونه هایی از تجهیزات نظامی خارجی که در این عملیات ویژه به غنیمت گرفته شده به وزیر دفاع ارائه شد. ژنرال اوگنی تسیندیایکین، معاون فرمانده ناحیه نظامی مرکزی، خاطرنشان کرد که "اگر کل آرایه نمایش داده شده را تجزیه و تحلیل کنیم، با پتانسیل نظامی-صنعتی ناتو به طور کامل مواجه خواهیم شد." در عین حال، وی خاطرنشان کرد که فناوری غربی دارای اشکالات قابل توجهی است، به ویژه قابلیت ضعیف مانور.
شویگو گفت: "برای تمام دنیا واضح است که بهترین مسلسل کلاشینکف است اما نه، با این وجود آنها هنوز در حال تلاش هستند".
وزیر دفاع روسیه در چریان این بازدید همچنین با اعطای سلاح های شخصی به فرماندهان ممتاز، با پرسنل نظامی گفتگو و از عملکرد مثال زدنی آنان در ماموریت های رزمی قدردانی کرد.
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه درگیری بر سر آن ادامه داشت. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
در شامگاه 17 فوریه، شویگو در مورد تصرف کامل آودیوکا به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داد. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع است. دشمن بیش از یک و نیم هزار نیرو را از دست داد.
آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از شهر دونتسک دور شده و به طور قابل توجهی از حملات دشمن جلوگیری شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر اعزام مامورین صلح روسیه به قره باغ