راز «وحدت ملی» در سیره مقام معظم رهبری


راز «وحدت ملی» در سیره مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری تاکید کردند: برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پر شور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود.

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول دانسته و بر حضور مردم پای صندوق‌های رای تاکید دارند.

گزیده سخنان ایشان درباره انتخابات را در ادامه بخوانید.

*بیرون آوردن مردم از صحنه، کشاندن مردم به بیرون از میدانِ هماوردی و مسابقه و رزم، این سیاستِ کیست؟ سیاست دشمنان انقلاب است؛ سیاست آمریکا، صهیونیست‌ها، کمپانی‌های استثمارگر صهیونیستی و قدرتمندان عالم در سراسر جهان است. این سیاست ۴۰ سال است در کشور ادامه دارد. امروز این سیاست با نهایت رذالت فعالیت دارد. تلاش می‌کنند مردم را از صحنه خارج کنند. اینکه شما می‌بینید درباره‌ی اینکه آیا در انتخابات شرکت بکنیم یا نکنیم، [بعضی میگویند]«نه، چه فایده دارد؟» این یک چیز ساده نیست؛ این همان سیاست راهبردی آمریکا و دشمنان انقلاب است. نبودن مردم در صحنه‌ی سیاست، فرهنگ، اقتصاد و دین سیاست راهبردی دشمنان ایران و اسلام است.

*علت پیشرفت ایران، علت عزت‌یابی ایران، علت مطرح شدن ایران به عنوان یک قدرت شاخص در منطقه، علت پیدا شدن این همه عمق راهبردی برای کشور این نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه، علت همه‌ی این‌ها را فهمیده‌اند «حضور مردم در صحنه»، اما تا توانسته‌اند مانعِ حضور مردم در صحنه شدند تا پیروز شوند.

*یکی از راه‌های خارج کردن مردم از صحنه، مأیوس کردن آشکارا و مخفیانه مردم از آینده از طریق رسانه‌های وابسته به دشمن است. یک نکته‌ی منفی را پیدا می‌کنند، تعمیم می‌دهند و بزرگ می‌کنند و با این کار جوان‌ها را مأیوس می‌کنند. بعد این را که «حضور در فعالیت‌های سیاسی چه فایده دارد؟ حضور در انتخابات چه فایده دارد؟» را ترویج می‌کنند.

راز «وحدت ملی» در سیره مقام معظم رهبری

*اقدام دیگر به رخ کشیدن کمبود‌ها و سختی‌ها در امور اقتصادی است. خب بله، ما مشکل اقتصادی داریم، شکی نیست؛ ضعف‌های گوناگونی بوده، ادامه پیدا کرده؛ این ضعف‌های اقتصادی وجود دارد، در این هیچ تردیدی نیست؛ این‌ها را به رخ می‌کشند در حالی که اگر در یک موردی دقت بشود، تحقیق بشود، بیشترِ این ضعف‌های اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است؛ آن جا‌هایی که مردم حضور داشتند، این ضعف‌ها کمتر است.

*ترساندن از قدرت‌ها از دیگر شیوه‌های بیرون بردن مردم از صحنه است. ترساندن از آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی که ملت ایران نترسیدن از قدرت‌ها را خودش تجربه کرده است. اگر قرار به ترسیدن از فلان قدرت بود اصلا جمهوری اسلامی وجود نداشت. به عکس امروز خیلی از قدرت‌هایی که داعیه‌ی تسلط و خدایی بر منطقه را دارند، از ملت ایران می‌ترسند.

*بی‌اعتقاد کردن مردم و بی‌اعتنا کردن آنان نسبت به عوامل حضور، شجاعت و قدرت که در رأسش ایمان دینی و تشرع است از دیگر شیوه‌هایی است که برای بیرون کردن مردم از صحنه به کار می‌گیرند. مسئولین باید در این زمینه‌ها هر چه می‌توانند تلاش و کار کنند. مسئله‌ی حجاب و این قضایای حجاب را با این چشم نگاه کنید. مسئله صرفاً این نیست که حالا قضیه‌ی حجاب را یک عده‌ای نمی‌دانند یا ملاحظه نمی‌کنند؛ نه، یک عده‌ای انگیزه دارند برای مخالفت و معارضه.

*دو قطبی کردن مردم و ایجاد اختلاف نیز از دیگر راه‌های خارج کردن مردم از صحنه است. دو قطبی یعنی هر چیزی توسط یک جریان صادر می‌شود اعم از فکر و عمل خوب یا بد که صادر می‌شود توسط طرف دیگر محکوم می‌شود یا بالعکس از این طرف هر چه صادر می‌شود توسط از سوی طرف مقابل محکوم می‌شود. این‌ها از کار‌هایی است که امروز مخالفین ملت ایران و دشمنان ملت ایران مشغولند.

*ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل آماده کند.

*جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.

*با انتخابات است که، ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

*نبود انتخابات موجب برقراری دیکتاتوری یا هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش است. انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند. مشارکت قوی در انتخابات معجزه‌آفرین است.

*برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود. وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود.

*انتخابات، پایه و زمینه‌ساز است.

*برخی از تحول طرفداری می‌کنند، اما انتخابات را به عنوان مقدمه تحول، مورد بی‌مهری قرار می‌دهند.

*دیدگاه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اگر می‌خواهید به نفع دیدگاه خود تحول ایجاد کنید، راهش سر کار آوردن کسانی است که با شما هم‌جهت هستند که این مسئله نیز فقط با انتخابات محقق می‌شود.

*علمای اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسیما، مطبوعات و جوانان و اعضای خانواده‌ها از مردم برای مشارکت در انتخاباتی پرشور تشویق کنند.

*میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی-اقتصادی-فرهنگی در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند.

*دلسرد کردن مردم از انتخابات کاری غلط و به ضرر کشور است. بعضی‌ها برای دلسرد کردن مردم، دائم مشکلات کشور را یادآوری می‌کنند در حالی‌که راه‌حل مشکلات، انتخابات است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت