ورود هیأت طالبان به ایران/بهره‌مندی امارت اسلامی از این بندر کلیدی


ورود هیأت طالبان به ایران/بهره‌مندی امارت اسلامی از این بندر کلیدی

اقتصادنیوز: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گفت: هیأت طالبان ظرفیت‌ها و امکانات منطقه آزاد و بندر چابهار ایران را برای افزایش ترانزیت و صادرات افغانستان ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اکبر باور اظهار کرد: هیات اقتصادی و فنی و «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در کابل، جهت کلنگ زنی برخی پروژه‌های مسکونی، تجاری و هتلینگ از سوی شرکت ستارگان مهاجر خراسان، وارد منطقه آزاد و بندر چابهار شدند.

ورود هیأت طالبان به ایران/بهره‌مندی امارت اسلامی از این بندر کلیدی

وی ادامه داد: «حفیظ الله سلطانی» مدیرعامل شرکت ستارگان مهاجر خراسان و جمعی از فعالان اقتصادی افغانستانی از شهر مشهد مقدس نیز این هیات را همراهی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گفت: اعضای این هیات شامل نمایندگان وزارت‌های صنعت و تجارت، ترانسپورت و هوانوردی، دارایی و امور خارجه و همچنین معاونت اقتصادی نخست‌وزیری هیات حاکمه افغانستان است.

خبر مرتبط
سفر هیأت طالبان به تهران/استفاده امارت اسلامی از امکانات بندر چابهار؟

اقتصادنیوز: هیاتی فنی از امارت اسلامی افغانستان امروز به ایران سفر می‌کند تا درباره استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان به گفت‌وگو بپردازند.

وی تصریح کرد: هیات طالبان ظرفیت‌ها و امکانات منطقه آزاد و بندر چابهار ایران را برای افزایش ترانزیت و صادرات افغانستان ارزیابی خواهد کرد و همچنین در مورد عملی شدن مواد توافق‌هایی که در سفر اخیر «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان به ایران صورت گرفته، با مقام‌های ایران بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان