نیرویی برای نبرد به اوکراین نمی‌فرستیم



نیرویی برای نبرد به اوکراین نمی‌فرستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر ارسال احتمالی نیرو به اوکراین اعلام کرد که این کشور هیچ قصدی برای ارسال نیرو به کی‌یف ندارد.

در پی اظهارات ماکرون درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهور بایدن به وضوح گفته که آمریکا هیچ نیرویی برای نبرد در اوکراین ارسال نخواهد کرد.

واتسون افزود که از نظر بایدن «مسیر پیروزی» اوکراین در دل بسته‌های نظامی کمکی کنگره به کی‌یف نهفته است چراکه در آن صورت «نیروهای اوکراینی از تسلیحات و مهمات لازم برای دفاع از خود برخوردار خواهند بود».


نیرویی برای نبرد به اوکراین نمی‌فرستیم

ماکرون روز دوشنبه و پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم.

انگلیس، آلمان، سوئد، ایتالیا و اسپانیا نیز پیش‌تر در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه گفتند قصد انجام دادن این کار را ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟