سازمان بهداشت جهانی خبرداد؛ 40 حمله به بیمارستان الامل در یک ماه اخیر توسط اسرائیل


سازمان بهداشت جهانی خبرداد؛  40 حمله به بیمارستان الامل در یک ماه اخیر توسط اسرائیل

اقتصادنیوز: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بازدید هیات سازمان ملل از بیمارستان الامل اعلام کرد: در یک ماه این بیمارستان متحمل ۴۰ حمله شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نفل از باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت که نمایندگان سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت و هلال احمر فلسطین (PRCS) اعلام کرد نظامیان اسرائیل از ۲۲ ژانویه تا ۲۲ فوریه ۴۰ مرتبه به بیمارستان الامل در خان یونس حمله کردند که حداقل ۲۵ شهید بر جای گذاشته است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: علیرغم اینکه مأموریت‌ها فقط با هماهنگی کامل و تضمین ایمنی انجام می‌شود، با امدادگران هلال احمر فلسطین حین خروج از بیمارستان الامل برای رسیدن به بیمارستان پذیرنده در مسیر بازگشت، بدرفتاری شد. سه امدادگر بازداشت شدند. یکی از آن‌ها آزاد شده است. ما برای آزادی فوری دو نفر دیگر و سایر کارکنان بهداشتی بازداشت شده درخواست می‌کنیم.

خبر مرتبط
اسرائیل به رفح و خان یونس در جنوب غزه حمله کردند

اقتصادنیوز: در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وی تاکید کرد: چنین شرایطی به طور مکرر اتفاق می‌افتد و ارسال کمک‌های نجات را بیشتر به تاخیر می‌اندازد و مانع می‌شود. ما از اسرائیل می‌خواهیم که اجازه عبور پایدار و ایمن را برای تیم‌های بشردوستانه بدهد.

ساعاتی قبل، جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیات سازمان ملل از بیمارستان الامل در خان یونس بازدید کرد تا خسارات وارده از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی به این بیمارستان را بررسی کند. بیمارستان الامل از هفته‌ها پیش در محاصره کامل ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.

خبر مرتبط
ضربه مهلک مقاومت فلسطین به نظامیان اسرائیل در خان یونس

اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون حدود ۹۰۰ پهپاد از جبهه‌های مختلف به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق