وزارت خارجه روسیه: نیروهای ناتو مدت هاست در اوکراین هستند


وزارت خارجه روسیه: نیروهای ناتو مدت هاست در اوکراین هستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که نیروهای نظامی تعدادی از کشورهای ناتو برای مدت های طولانی است که در اوکراین حضور دارند و فعالانه به نیروهای مسلح اوکراین در عملیات تسلیحاتی کمک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر فایننشال تایمز به نقل از یک مقام اروپایی که نامش فاش نشده گزارش داده بود که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند. این نشریه پس از بیانیه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره بحث در اروپا درباره اعزام نیرو به اوکراین منتشر شد.
ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در نشست خبری خود گفت: "این راز نیست که نظامیان کشورهای ناتو برای مدت طولانی در اوکراین بوده‌ و هستند و فعالانه به نیروهای مسلح اوکراین از جمله در عملیات سیستم‌های تسلیحاتی منتقل شده به کی یف کمک می‌کنند. در واقع ماکرون حرف جدیدی نزده است".
پیش از این، مکرون گفته بود که رهبران غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، اما هنوز اجماع حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ روسیه "هیچ راه دیگیری برای انجام این کار نداشت، خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن بود." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای روسیه است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


شیمیل ها چه افرادی هستند؟