سایه اتهام آزار یک زن از سر مسابقات فرمول 1 برداشته شد!


سایه اتهام آزار یک زن از سر مسابقات فرمول 1 برداشته شد!

کریستین هورنر، مدیرعامل ردبول، پس از تحقیقات انجام شده توسط شرکت مادر اتریشی تیم فرمول یک ردبول، از اتهامات رفتار نامناسب تبرئه شد.

وقت صبح- توتو ولف، مدیرعامل مرسدس و زک براون، مدیرعامل مک‌لارن، از فرمول یک و فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) خواسته‌اند تا تحقیقات ردبول را بررسی مجدد کنند.

شرکت مادر تیم قهرمان مسابقات سازندگان فرمول یک، روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از مطرح شدن اتهاماتی از سوی یک همکار زن علیه هورنر، وی تبرئه شده است. این همکار همچنان حق اعتراض دارد.

هورنر که در طول فرآیند تحقیقات تمام اتهامات را رد کرده بود، در طول تحقیقات همچنان در سمت‌های مدیرعامل و مدیر اجرایی تیم باقی ماند و عصر چهارشنبه پیش از مسابقه افتتاحیه روز شنبه به بحرین رسید.

کریستین هورنر برای اولین بار پس از رد اتهامات، روز پنجشنبه صبح به اسکای اسپورت نیوز گفت که از پایان یافتن این روند خوشحال است و تیم بر فصل پیش رو تمرکز کرده است.

ولف، مدیرعامل مرسدس، بعداً در کنفرانس مطبوعاتی مدیران تیم گفت: من فقط بیانیه را خواندم که می‌توان گفت خیلی ابتدایی بود.

وی افزود: نظر شخصی من این است که واقعاً نمی‌توانیم پشت پرده را ببینیم. در نهایت، یک خانم در یک سازمان با بخش منابع انسانی صحبت کرده و گفته مشکلی وجود دارد. این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و دیروز این پیام به این ورزش رسید که ‘همه چیز خوب است، ما به آن نگاه کرده‌ایم.

و من معتقدم با آرزوهای تبدیل شدن به یک ورزش جهانی، در چنین موضوعات مهمی به شفافیت بیشتری نیاز است و تعجب می‌کنم که موضع این ورزش چیست.

براون، مدیر اجرایی مک‌لارن، در کنار ولف در تست‌های پیش‌فصل هفته گذشته خواستار شفافیت و فوریت در انجام تحقیقات شده بود و این بار گفت که اطلاعات بیشتری برای “توانایی ورزش در پایان دادن به” این وضعیت لازم است.

براون گفت: این بیانیه را خواندم. فکر می‌کنم با توجه به آنچه دیده‌ام، همچنان شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد، سؤالاتی وجود دارد.

فکر می‌کنم نهاد تحریم‌کننده مسئولیت و اقتداری نسبت به ورزش ما، مسئولان ما دارد. فکر می‌کنم همه ما در فرمول یک، مانند سایر ورزش‌ها، سفیران این ورزش داخل و خارج از پیست هستیم، بنابراین فکر می‌کنم آنها باید مطمئن شوند که همه چیز با آنها کاملاً شفاف بوده است.

"و من نمی‌دانم آن گفت‌وگوها چه بوده است و این باید کامل، کاملاً شفاف باشد و آنها به همان نتیجه‌ای برسند که توسط ردبول اعلام شده است و آنها با نتیجه موافقت کرده‌اند.

اما فکر می‌کنم تا آن زمان، گمانه‌زنی‌هایی ادامه خواهد داشت زیرا سؤالات زیادی در مورد کل فرآیند بی‌پاسخ مانده است.

"بنابراین فکر می‌کنم این همان چیزی است که برای کسانی که این ورزش را اداره می‌کنند لازم است تا واقعاً بتوانند بر روی آن خط بکشند. تا آن زمان، فکر می‌کنم همچنان سطحی از گمانه‌زنی توسط مردم وجود خواهد داشت و من فکر نمی‌کنم این برای ورزش مفید باشد."

ولف: فرمول یک نمی‌تواند در مورد موضوعات بحرانی مبهم باشد

بیانیه ردبول در روز چهارشنبه اعلام کرد که مطمئن است تحقیقات خارجی که توسط یک وکیل متخصص انجام شده است «عادلانه، دقیق و بی‌طرفانه» بوده است.

این شرکت اتریشی افزود: «گزارش تحقیق محرمانه است و حاوی اطلاعات خصوصی طرفین و اشخاص ثالثی است که در تحقیق کمک کرده‌اند، بنابراین از احترام به همه افراد درگیر، دیگر اظهار نظری نخواهیم کرد.»

فرمول یک در 18 فوریه بیانیه‌ای صادر کرد که از ردبول خواست تا در اولین فرصت ممکن وضعیت را روشن کند، در حالی که هیئت حاکم این ورزش، FIA، یک روز بعد اعلام کرد که تا پایان تحقیقات اظهار نظری نخواهد کرد.

منبع: https://www.skysports.com/

کد خبر : ۲۲۷۳۳۹
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
0

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد 2.5 میلیون دلاری به ایران بازگردانده شد / این شیاد ماهرانه میلیاردر شده بود + جزییات