به حیوانات غذارسانی نکنید / خطر مرگ حیات وحش با این اقدام!


به حیوانات غذارسانی نکنید / خطر مرگ حیات وحش با این اقدام!

به گزارش رکنا، برخی از حامیان محیط زیست ، در روزهایی که برف می‌بارد، از روی دلسوزی، مردم را دعوت می‌کنند که برای حیات وحش ، در فضای اطراف شهر و کنار جاده‌ها غذا بریزند تا حیوانات وحشی گرسنه...

به گزارش رکنا، برخی از حامیان محیط زیست ، در روزهایی که برف می‌بارد، از روی دلسوزی، مردم را دعوت می‌کنند که برای حیات وحش ، در فضای اطراف شهر و کنار جاده‌ها غذا بریزند تا حیوانات وحشی گرسنه نمانند.

حمید عمیدی نوش‌آبادی، اظهار کرد: قرار دادن پسمانده مواد غذایی، در کنار جاده‌ها و مناطق طبیعت‌گردی، حیات وحش را به این زباله‌ها جذب کرده و به تدریج آنها را به سمت مناطق مسکونی می‌کشاند.

وی افزود: حیات وحش بر حسب غریزه خود در روزهای برف و یخبندان به دنبال غذا از مناطق مرتفع به سمت ارتفاع پایین و مناطق مسکونی حرکت می‌کند و به همه مردم سفارش می‌کنیم که در این روزها مراقب آنها باشیم ولی از دادن غذای دستی به آنها خودداری کنیم.

این فعال زیست محیطی، تصریح کرد: حیات وحش بلد است که در سرما مکانش را تغییر دهد و در دره‌ها و جاهای امن پناه بگیرد بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم به آنها نزدیک نشوند و حیوانات را مورد آزار و آسیب قرار ندهند تا روزهای برفی و یخبندان به پایان برسد.

عمیدی نوش‌آبادی تأکید کرد: ریختن غذا در مسیر حرکت حیوانات وحشی، کار درستی نیست چون آنها عادت می‌کنند و در روزهایی که آب و هوا هم مناسب شد، برای یافتن غذا به اطراف محیط زیست انسانی می‌آیند که این موضوع برای امنیت آنها خوب نیست و شکار می‌شوند.

وی گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست در شرایط اضطراری برای تأمین غذای حیات وحش برنامه‌ریزی‌های مناسبی دارد که به شیوه علمی و فنی آن را اجرا می‌کند تا حیوانات گرسنه نمانند.

این فعال زیست‌محیطی، تأکید کرد: تغذیه غیرطبیعی حیوانات وحشی حتی سگ و گربه‌ها، آثار منفی برای آنها به همراه دارد بنابراین نباید گونه‌های جانوری را به این شیوه غذا عادت داد تا بر خصلت خود باقی بمانند.


به حیوانات غذارسانی نکنید / خطر مرگ حیات وحش با این اقدام!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران