سواد سنجش معلمان عامل تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است


رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: سنجش و ارزشیابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برنامه درسی و تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است؛ بر این‌ اساس، توسعه سواد سنجش معلمان و دبیران در دستور کار مرکز ارزشیابی قرار دارد.

"سواد سنجش معلمان" عامل تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای نخستین همایش ملی «سنجش کلاسی؛ چالش‌ها، دستاوردها و فرصت‌های تضمین کیفیت در آموزش‌وپرورش» و نخستین جشنواره «تجارب و ایده‌های سنجش کلاسی» اظهار کرد: توانایی معلمان و دبیران در سنجش و ارزشیابی دانش‌آموزان و نقش در تضمین کیفیت آموزشی دارای اهمیت است.

وی افزود: سنجش و ارزشیابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برنامه درسی و تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است؛ بر این‌ اساس، توسعه سواد سنجش معلمان و دبیران با همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار مرکز ارزشیابی قرار دارد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در این راستا و باتوجه‌ به تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه علامه طباطبایی اقدام به اجرای نخستین همایش و جشنواره ملی در حوزه سنجش کلاسی ویژه معلمان، دبیران، مدیران مدارس و دانشجو معلمان شده است. این همایش و جشنواره با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و محوریت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در اردیبهشت‌ماه سال 1403 برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی صورت‌گرفته است که به همراه این رویداد علمی، نشست‌های تخصصی با صاحب‌نظران و کارگاه‌ها و برنامه‌های توانمندسازی برگزار شود.

وی افزود: محورهای اصلی همایش و جشنواره و همچنین مباحث آموزشی، اولویت‌دارترین موضوعات روز آموزش‌وپرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی است.

زارعی گفت: مهم‌ترین این محورها عبارتند از: سواد سنجش معلمان؛ سنجش مفهومی و ارتقا یادگیری؛ سنجش یادگیری یا سنجش به‌مثابه یادگیری، ارزشیابی توصیفی، عملکردی و سنجش کلاسی؛ تکنولوژی آموزشی و شیوه‌های نوین سنجش؛ سنجش شایستگی‌ها در ساحت‌های شش‌گانه؛ هوش مصنوعی، چالش‌ها و فرصت‌های سنجش کلاسی و تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون‌های بزرگ‌مقیاس و سنجش کلاسی.

به گزارش تسنیم، همایش ملی سنجش کلاسی و آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره تجربیات و ایده‌ها در روزهای 5 و 6 اردیبهشت سال 1403 در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند چکیده‌های خود را تا تاریخ 25 اسفند ماه و مقالات و تجارب و ایده‌های خود را تا تاریخ 25 فروردین ماه از طریق سایت class.atu.ac.ir ارسال کنند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی