سیگنال مثبت خروج پول از صندوق های درآمد ثابت به بورس!


سیگنال مثبت خروج پول از صندوق های درآمد ثابت به بورس!

دیروز در بورس تهران شاخص های بازار سهام و ورود پول و سرمایه حقیقی ها به بازار افزایش یافت.

سیگنال مثبت خروج پول از صندوق های درآمد ثابت به بورس!

افزایش ارزش معاملات خرد در روز شنبه، این معیار را به سطح 6 همتی بازگرداند.

بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن در کنار رشد تراز شاخص کل بود. رشد شاخص‌ کل هم‌وزن در ابتدای معاملات روز شنبه در تداوم روند انتهایی معاملات چهارشنبه هفته قبل بود اما با این حال معاملات سهامی دیروز با روند ورودی 470 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی، بازار سهام را دچار جهش قیمتی کرد. دیروز هم‌زمان با ورود سرمایه حقیقی به بازار سهام، مالکیت حقیقی واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بیش از هزار و 400 میلیارد تومان کاهش داشت.

روز شنبه، شاخص‌های فرابورسی عملکردی مشابه به نسبت شاخص‌های اصلی بورس تهران به ثبت رساندند و یک‌دست سبز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 7 صدم درصد بود و رشد بیشتر شاخص کل را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم 11 صدم درصدی افزایش تراز کمتر شاخص کل را به تصویر کشید. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار دوم فرابورس با 1.14 درصد رشد به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار اول فرابورس با 1.85 درصد افزایش تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت خودرو و ساخت قطعات با 85.7 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت فلزات اساسی با 74.5 میلیارد تومان و صنعت فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با 67.6 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت سیمان با 11.6 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت انبوه‌سازی با 10.4 میلیارد تومان و صنعت ساخت محصولات فلزی با 3.9 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر


بورس تهران در هفته‌های گذشته با کاهش متوسط ارزش معاملات خرد روزانه مواجه بوده است. بازار سهام روز شنبه حاکی از تغییر روند معاملات سهامی با افزایش دو برابری ارزش معاملات خرد سهام بود. ارزش معاملات خرد دیروز در حالی در سطح 6 همتی قرار گرفت که روز چهارشنبه هفته قبل با سطح 3 همتی همراه بود.

روز شنبه بازار سهام با افزایش شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس و فرابورس مواجه شد که با رشد ارزش صف‌های خرید و ریزش صفوف فروش سهام همراه بود. ارزش صف‌های خرید سهام دیروز افزایش 208 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 25 درصد افت کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به سطح 389 میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش تا 92 میلیارد تومان کاهش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 20.3 میلیون تومان روز چهارشنبه تا 26.5 میلیون تومان افزایش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی نیز افزایش داشت و به 24.1 میلیون تومان رسید. با این اوصاف شکاف سرانه حقیقی تغییر کرده و به سمت خریداران سنگینی می‌کند.

پیش بینی بورس یکشنبه


با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز یکشنبه با سقف مقاومتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل آغاز خواهد شد. با در نظر گرفتن خروج پول حقیقی سنگین از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی، می‌توان تداوم این روند را برای معاملات امروز بازار سرمایه محتمل دانست اما احتمال تشدید روند ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی نیز بالا است. بازار سهام در نیمه دوم معاملات سهام دیروز شاهد تداوم افزایش تراز شاخص‌ کل و هم‌وزن بود. بازار سهام روز شنبه با خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت احتمال حرکت سرمایه حقیقی به سمت موقعیت‌های سهامی را بالا برده است. تغییر روند معاملات دیروز احتمال شکست سطح مقاومتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل را نیز افزایش داده است. احتمال درگیری تراز شاخص کل با سطح مقاومتی مذکور در معاملات امروز بازار سهام بسیار زیاد است و باید منتظر باشیم تا رفتار شاخص کل را با این سطح مقاومتی مشاهده کنیم.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 5 تا 8 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت تداوم خواهد داشت. صفوف خرید سهام اندکی افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال افزایش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 26 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 22 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افزایش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت