رسوایی فایل صوتی؛ روسیه سفیر آلمان را احضار کرد


رسوایی فایل صوتی؛ روسیه سفیر آلمان را احضار کرد

روسیه بعد از افشای فایل صوتی مکالمه مقام‌های ارشد نظامی آلمان درباره تسلیحات برای اوکراین و حمله کی‌یف به پلی در کریمه که به گفته روس‌ها نشانه دخالت مستقیم برلین در جنگ اوکراین است، سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

رسوایی فایل صوتی؛ روسیه سفیر آلمان را احضار کرد

به گزارش راهبرد معاصر. وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه سفیر آلمان را احضار کرد و خواستار توضیح شد. این اقدام بعد از افشای فایل صوتی 38 دقیقه‌ای انجام شده که در آن افسران ارتش آلمان درباره چگونگی استفاده‌ از موشک‌های کروز دوربرد تاروس از سوی اوکراین و علیه مواضع روسیه صحبت‌ می‌کنند.

این در حالی است که پیش از این، صدراعظم آلمان اولاف شولتز اعلام کرده بود هیچ تمایلی به ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین ندارد و در این رابطه به خطر دخالت مستقیم در جنگ اشاره کرده بود.

در پی انتشار این فایل در رسانه‌های روسیه، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا مکالمات داخل نیروی هوایی این کشور از سوی روسیه استراق سمع شده یا خیر. وزیر دفاع آلمان هم در واکنش به رسوایی افشای مکالمه محرمانه افسران ارشد ارتش کشورش درباره برنامه حمله به پل کریمه ادعا کرد این بخشی از «جنگ اطلاعاتی» ولادیمیر پوتین است.

معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف با اشاره به افشای این فایل و دسیسه‌چینی علیه مسکو، گفته که آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی