بورس تهران، رقابت را به سکه و دلار واگذار کرد


بورس تهران، رقابت را به سکه و دلار واگذار کرد

امروز همزمان با عقب نشینی شاخص کل بورس ۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

بورس تهران، رقابت را به سکه و دلار واگذار کرد

پایان بورس امروز در حالی رقم خورد که بازار سهام از رشد شگفت‌انگیز روز یکشنبه رویگردان شد و دوباره در مسیر نزولی قرار گرفت. افت امروز شاخص‌های بازار سهام در حالی رقم خورد که قیمت دلار، بار دیگر سقف تاریخی را زد و سکه‌های سنگین و طلای 18 عیار، کانال‌های جدید را فتح کردند.

قیمت دلار امروز دوباره در سقف تاریخی قرار گرفت و در حال پیشروی در کریدور ششم است. قیمت طلای 18 عیار، کانال سه میلیونی را فتح کرده و سکه امامی در کانال 35 میلیونی قرار گرفته است. این تحول در بازار طلا و ارز اما به مذاق بازار سهام خوش نیامد و بورس تهران را منفی کرد.

به این ترتیب، در حالی که بورس تهران روز گذشته شگفتی‌آفرین شده و با جهش حجم و ارزش معاملات خرد روبرو بود، امروز با ریزش شاخص‌ها و خروج پول حقیقی مواجه شد و سرمایه‌گذاران را سردرگم کرد. با توجه به حرکت دوباره دلار و طلا، برخی از ناظران بازارهای مالی، مقصد خروج پول حقیقی از بازار سهام را بازارهای ارز و طلا می‌دانند.

بورس تهران، رقابت را به سکه و دلار واگذار کرد

امروز 78 درصد از نمادهای بازار سهام منفی شدند و ارزش صفوف فروش با رسیدن به 407 میلیارد تومان، از ارزش صفوف خرید پیشی گرفت.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز 6 هزار و 913 واحد عقب‌نشینی کرد و با افت 0.32 درصدی در پله دو میلیون و 140 هزار و 174 واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز چهار هزار و 438 واحد افت کرد و با کاهش 0.60 درصدی در سطح 735 هزار و 791 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم صندوق‌های سهامی هم امروز کاهشی بود. به این ترتیب تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات خرد به 11.7 میلیارد برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد روی رقم 6 هزار و 351 میلیارد تومان قرار گرفت.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام خرد، امروز منفی شد و به این ترتیب بازار سهام 227 میلیارد تومان پول حقیقی از دست داد. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج 78 میلیارد تومانی پول حقیقی بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان