برای ادامه طرح فجرانه تا فروردین‌ماه تصمیم‌گیری می‌کنیم


برای ادامه طرح فجرانه تا فروردین‌ماه تصمیم‌گیری می‌کنیم

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون گفت: برای ادامه دادن طرح فجرانه که به واسطه آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی یارانه در حساب مردم شارژ می‌شود باید تا فروردین‌ماه تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: برای ادامه دادن طرح فجرانه که به واسطه آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی یارانه در حساب مردم شارژ می‌شود باید تا فروردین‌ماه تصمیم‌گیری کنیم.

عسگریان با بیان اینکه مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند تاکید کرد: تا کنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و تا چند روز دیگر که موعد واریز شارژ جدید است این عدد به ۹۲ درصد خواهد رسید.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم و آرام آرام با رفع تخلف‌ها حدود ۶ هزار فروشگاه از این تعداد به طرح بازگشتند.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی آن را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا هفت درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد. کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لو رفته از همسر مهدی عبدی گلزن پرسپولیس ! / الینا کیست؟!