رئیس مجلس: موضوع تخصیص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی پیگیری شود


رئیس مجلس: موضوع تخصیص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی پیگیری شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری درباره اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی، گفت: این نکته بسیار مهم است که حتما در کمیسیون باید پیگیری شود و رئیس بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

رئیس مجلس: موضوع تخصیص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی پیگیری شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری درباره اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی، گفت: این نکته بسیار مهم است که حتما در کمیسیون باید پیگیری شود و رئیس بانک مرکزی باید برای پاسخ به این موضوع و بحث اختصاص سود 30 درصد به پروژه هایی که عملا 36 درصد تمام می شود در کمیسیون بررسی و نتایج آن به صحن ارائه شود.


پیش از صحبت قالیباف، محسن زنگنه در تذکر شفاهی درباره اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی،گفت: در شرایطی که ما کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز هستند، بانک مرکزی قانونی را برای سفرهای خارجی مصوب کرده است که حدود هزار دلار برای هر سفر با قیمت بازار مبادله پرداخت می کند و عملا الان خیلی از افرادی که می خواهند به کشورهای نزدیک سفر کنند و مثلا 3 الی 4 نفر از اعضای خانواده یا مجموعه برای سفر باشند در حقیقت سفرشان رایگان در می آید.


وی افزود: این سوال وجود دارد در شرایطی که الان ما کسری تراز تجاری داریم و تولیدکنندگان بعضا بیش از 100 روز در صف دریافت ارز هستند این تصمیم بانک مرکزی که خلاف عدالت است و باعث شده یک حجمی از صف را جلوی صرافی ها داشته باشیم باید بیان کرد که این موضوع به چه معنا است.


نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این موضوع نه منشا قانونی و نه منشا عقلی دارد که در چنین شرایطی بخواهیم برای قشر متوسط و مرفه جامعه از خزانه کشور ارز ارزان را به این افراد بدهیم. بنابراین خواهش می کنم که این موضوع پیگیری شود تا بانک مرکزی جلوی این رویه غلط را بگیرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»