شکایت از فولکسواگن به خاطر آتشسوزی باتری پورشه تایکان در کشتی
فولکسواگن با دو شکایت جدید به خاطر آتشسوزی باتری پورشه تایکان در کشتی پر از خودروهای صادراتی مواجه شده است. در سال ۲۰۲۲ خبر آتشسوزی یک کشتی باری بزرگ حامل هزاران دستگاه خودرو منتشر شد و هماکنون از عامل اصلی این آتشسوزی شکایت شده است. در...
فولکسواگن با دو شکایت جدید به خاطر آتشسوزی باتری پورشه تایکان در کشتی پر از خودروهای صادراتی مواجه شده است.
در سال ۲۰۲۲ خبر آتشسوزی یک کشتی باری بزرگ حامل هزاران دستگاه خودرو منتشر شد و هماکنون از عامل اصلی این آتشسوزی شکایت شده است. در واقع آتشسوزی باتری پورشه تایکان علت اصلی خسارت سنگین وارده به کشتی حامل چند هزار خودرو بوده است. یکی از پروندههای حقوقی در دادگاهی در اشتوتگارت یعنی مقر اصلی پورشه ثبت شده و چندین شاکی دارد که یکی از آنها میتسوئی OSK اپراتور کشتی و آلیانز SE یکی از شرکتهای بیمهگر کشتی است.
این پرونده یک سال قبل ثبت شده اما اخیراً به خاطر گفتوگوهای برنامه ریزی شده برای ثبت دومین شکایت درباره همین کشتی متوقف شده بود. در صورتی که طرفین این شکایت به راهحلی مشترک دست نیابند فرایند حقوقی آنها دوباره به جریان خواهد افتاد. گفته میشود قاضی یکی از این پروندهها در نظر دارد اواخر ماه جاری اظهارات طرفین پرونده را بشنود.
فولکسواگن ثبت این شکایات را تائید کرده اما اظهارنظر بیشتر دراینباره خودداری نموده است. میتسوئی و آلیانز نیز واکنشی به این اخبار نشان ندادهاند. کشتی فلیستی ایس که با پرچم پاناما حرکت میکرد دو سال قبل در اقیانوس اطلس آتش گرفت اما تمامی خدمه آن نجابت یافتند. یکی از ایمیلهای داخلی شاخه آمریکای فولکسواگن در آن زمان نشان داد که کشتی موردبحث حامل ۳۹۶۵ دستگاه خودرو بوده است. از دست رفتن این خودروها به معنی ضرر ۱۵۵ میلیون دلاری ژرمنها بوده است.
شاکیان پروندهها ادعا میکنند علت این آتشسوزی به باتری لیتیوم یون یکی از محصولات پورشه مربوط میشود و ظاهراً فولکسواگن شاکیان را از خطرات این موضوع مطلع نکرده تا آنها اقدامات لازم برای حمل چنین خودروهایی را انجام دهند. اگرچه پرونده موردبحث یک سال بحث گشوده شده اما قاضی دادگاه هنوز به ماهیت دعوای طرفین رسیدگی نکرده است چراکه طرفین درباره میزان وثیقهای که باید قبل از ادامه دادگاه تعیین شود با یکدیگر اختلاف دارند.