افزایش انتقادات به نامشخص بودن تاریخ دربی!


افزایش انتقادات به نامشخص بودن تاریخ دربی!

تعیین تاریخ دربی در فاصله چند روز تا برگزاری این مسابقه تبدیل به محل جدید دعوای هواداران دو تیم شده است.

تعیین تاریخ دربی در فاصله چند روز تا برگزاری این مسابقه تبدیل به محل جدید دعوای هواداران دو تیم شده است. مساله‌ای که احتمالا نظیرش را در هیچ جای دنیا نخواهید دید و پدیده‌ای منحصربه‌فرد مخصوص ایران است.

امسال دربی دور برگشت قرار است روز چهارشنبه ۲۳ اسفند برگزار شود؛ یک روز بعد از چهارشنبه‌سوری. همین مساله باعث شد در روزهای نزدیک شدن به تاریخ مسابقه گمانه‌زنی در مورد تغییر زمان بازی شنیده شود. چرایش را البته کسی نمی‌توانست تشخیص دهد و هنوز هم نمی‌تواند.

هفته گذشته اعلام شد یگان امنیت به بهانه فاصله کم چارشنبه سوری با دربی از سازمان لیگ درخواست کرده است تاریخ برگزاری این دیدار را تغییر دهد، چون روز قبل از برگزاری این بازی نیروهای امنیتی و انتظامی در ماه مبارک رمضان به حالت آماده‌باش درمی‌آیند تا با خطرات احتمالی چهارشنبه‌سوری مقابله کنند.

گفته می‌شود یگان امنیت استادیوم آزادی از سازمان لیگ درخواست کرده است این دیدار را با ۲۴ ساعت تاخیر یعنی ۲۴ اسفند برگزار کند.

بعد از چند روز سکوت توسط سازمان لیگ بالاخره سهیل مهدی روز گذشته پیرامون این مساله اظهارنظر کرد.

افزایش انتقادات به نامشخص بودن تاریخ دربی!

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: «موظف هستیم همه بازی‌ها را در تاریخ اعلامی برگزار کنیم اما اگر ملاحظاتی باشد و در مورد آنها تصمیم‌های جدیدی گرفته شود، باید آن را هم اجرا کنیم‌. منتظریم سازمان‌های بالادستی که صلاح برگزاری بازی در تاریخ ۲۳ اسفند را می‌دانند، تصمیم خود را به ما اعلام کنند. هنوز صحبت جدیدی مبنی بر تغییر تاریخ بازی به ما اعلام نشده و در حال حاضر روی همین برنامه هستیم اما اگر قرار بر تغییر برنامه باشد، باید ببینیم جزییات این تصمیم چیست و متناسب با همان برنامه خود را اعلام کنیم.»

این در شرایطی است که برخی اخبار بیرون آمده از راهروهای سازمان لیگ حاکی از آن است که امکان دارد بازی به سال بعد منتقل شود!

این یک اتفاق نامیمون و عجیب برای فوتبال ایران و لیگ است. بنا بر همین عجیب بودنش است که این همه حواشی به وجود آورده و هواداران دو تیم را بار دیگر به جان هم انداخته و آنها مقامات، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حتی شورای تامین را آماج انتقادات خود قرارد دادند. سوال اصلی هواداران هم واضح است: مگر از چند ماه پیش که تاریخ برگزاری دربی اعلام شد، نمی‌دانستید این بازی یک روز بعد از چارشنبه‌سوری است؟ برخی هم به شوخی نوشتند «نکند تصور کرده بودید چهارشنبه‌سوری امسال جمعه است؟»

هواداران مقامات را به حمایت از تیم رقیب متهم می‌کنند و می‌گویند قرار است زمان بازی بنا بر شرایط رقیب عوض شود! برخی هم پای مسائل امنیتی را وسط می‌کشند. برخی هم با خنده به یاد می‌آورند این‌بار اولی نیست که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از انجام ساده‌ترین کارها و برگزاری یک بازی در تاریخ درست و بدون حاشیه عاجز است.

شاید امروز که این نوشته را می‌خوانید تاریخ جدیدی برای دربی مشخص شده باشد. شاید در روزهای آینده این اتفاق بیفتد و شاید هم دربی در تاریخ مقرر انجام شود. همین که در حال حاضر همه این موارد ممکن است یعنی یک جای کار ایراد دارد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)